AUTOpro
Generale Concept car Stiri

Lexus LS a fost relansat sub forma unui concept de monovolum cu șase roți

La actuala ediție a Salonului Mobilității din Japonia, Lexus a surprins publicul cu o viziune complet nouă asupra luxului pe roți.

Marca premium a grupului Toyota a reinterpretat inițialele „LS”, care nu mai semnifică Luxury Sedan, ci Luxury Space, anunțând astfel o nouă direcție pentru viitorul mărcii.

O nouă eră pentru Lexus LS: 6 roți și o estetică de navă interstelară

Lexus

Noul concept Lexus LS marchează trecerea de la limuzinele clasice la vehicule spațiale de tip monovolum – iar în acest caz, vorbim despre un prototip cu șase roți, o apariție spectaculoasă chiar și pentru standardele Lexus.

Lexus a prezentat două concepte sub denumirea LS – un SUV coupe și un monovolum de lux. Însă cel din urmă a furat complet atenția publicului. Este primul monovolum cu șase roți din istoria companiei și unul dintre cele mai curajoase proiecte de design pe care brandul japonez le-a expus în ultimul deceniu.

Într-un moment în care Lexus își consolidează poziția ca pionier în designul futurist și în mobilitatea sustenabilă, LS Luxury Space devine o declarație de intenție: marca nu mai urmărește doar confortul tradițional, ci dorește să creeze experiențe de călătorie complet transformatoare, în care pasagerii se simt mai aproape de un salon exclusivist decât de un autovehicul.

Conceptul LS iese în evidență printr-un design radical, inspirat din filosofia japoneză Omotenashi – atenția absolută pentru confort și detaliu. Linia caroseriei este fluidă, iar proporțiile sale sunt complet neobișnuite: partea frontală este lungă și ascuțită, dominată de un set de faruri LED extrem de subțiri, unite vizual de o semnătură luminoasă continuă.

Interiorul: un lounge high-tech mobil

Parbrizul panoramic se prelungește până aproape de partea inferioară a botului, oferind un aspect aerodinamic și o vizibilitate neobișnuit de amplă. Pe laterale, suprafețele netede alternează cu detalii grafice minimaliste, iar configurația cu trei punți (șase roți în total) transformă acest monovolum într-un experiment de design unic.

Un alt element care atrage atenția este contrastul dimensiunilor roților – cele din față sunt vizibil mai mari decât cele din spate, ceea ce conferă mașinii o siluetă de vehicul conceptual aproape cinematografică. Partea din spate completează imaginea printr-un design tridimensional al lunetei și prin blocuri optice LED care înconjoară întreaga zonă, creând un efect de „halo luminos”.

Habitaclul conceptului Lexus LS nu mai este un simplu spațiu de condus, ci o zonă de relaxare și socializare. Lexus propune un concept de interior modular, în care accentul cade pe confort, conectivitate și libertate de mișcare.

Planșa de bord este minimalistă, compusă din două suprafețe tactile asemănătoare unor smartphone-uri, care controlează sistemul multimedia, și un display central de dimensiunea unei tablete pentru instrumentarul digital. Volanul tip „yoke”, inspirat de cel al avioanelor, poate fi repoziționat în centrul bordului pentru o poziție de condus monopost, o inovație rar întâlnită chiar și în lumea conceptelor auto.

Conceptul prefigurează viitoarea linie de „electrice” de lux lexus

Pasagerii din spate dispun de scaune complet ajustabile, cu suport extins pentru picioare și materiale premium care combină texturi de piele, fibră și inserții cu aspect de lemn natural. Draperiile solide integrate în geamurile laterale oferă intimitate și o atmosferă sofisticată.

Mai mult, al doilea rând de scaune poate fi rotit la 180 de grade, transformând interiorul într-un spațiu de conferință mobil, o idee ce aduce conceptul Lexus LS mai aproape de viitorul mașinilor autonome, în care cabina devine un spațiu multifuncțional – birou, lounge sau cameră de relaxare.

Deși Lexus nu a oferit detalii tehnice despre motorizare, autonomie sau platformă, este aproape sigur că LS Luxury Space va fi un vehicul electric, bazat pe viitoarea arhitectură modulară a brandului. Producătorul a confirmat doar că monovolumul LS va avea o versiune de serie, fără a preciza data lansării sau dacă modelul de producție va păstra configurația cu șase roți.

Având în vedere direcția asumată de Lexus – aceea de a deveni un brand complet electric până în 2035 – este probabil ca acest concept să prefigureze viitoarea linie de vehicule electrice de lux dedicate mobilității urbane premium, cu accent pe autonomie, confort digital și personalizare.

Sursa: Lexus via Motor1

Articole similare

Interviu exclusiv Thomas Schemera – Global Chief Operating Officer GAC Motor: „Vrem să construim un angajament pe termen lung”

Dan Vardie

Lamborghini Huracán STO, lansat oficial în România

Florin Amariei

Premieră mondială Citroen C5 Aircross – Nava amiral a Noului Citroen

Dan Vardie