AUTOpro
Generale Green car Stiri

Noul Porsche Cayenne Electric va fi lansat până la sfârșitul lui 2025

Porsche a publicat noi informații tehnice referitoare la viitorul Cayenne EV, modelul care va marca trecerea celebrului SUV german către era mobilității electrice.

Lansarea oficială este programată până la sfârșitul acestui an. Noul model promite performanțe impresionante și tehnologii de ultimă generație.

Viitorul Porsche Cayenne Electric va oferi până la 600 km autonomie

Porsche

După succesul versiunilor termice și hibride, Porsche se pregătește să adauge în gamă o variantă complet electrică a lui Cayenne. Constructorul din Stuttgart continuă campania de promovare a noului model, dezvăluind detalii tehnice care scot în evidență inovațiile aduse în ceea ce privește platforma, autonomia și eficiența energetică.

În trecut, marca germană a vorbit despre introducerea unui sistem de încărcare wireless de ultimă generație, capabil să ofere un confort sporit utilizatorilor. Acum, atenția se îndreaptă spre aspectele tehnice interne care definesc performanțele viitorului SUV electric.

Conform informațiilor oficiale, Porsche Cayenne Electric își va face debutul mondial înainte de sfârșitul anului. Modelul va fi produs alături de celelalte versiuni Cayenne, iar primele livrări către clienți sunt așteptate în 2026.

Autonomie de 600 de kilometri

Viitorul Porsche Cayenne Electric va fi construit pe o versiune îmbunătățită a platformei Premium Platform Electric (PPE). Este aceeași bază tehnică folosită și de alte modele electrice premium din grupul Volkswagen. Noua arhitectură de 800 V permite timpi de încărcare mult mai reduși și performanțe superioare.

Sub caroserie se află o baterie de 113 kWh, integrată structural în șasiu. Această soluție tehnică contribuie la reducerea greutății totale și la o rigiditate sporită a caroseriei. Cu această configurație, Cayenne Electric va putea parcurge peste 600 de kilometri în regim WLTP, potrivit estimărilor oficiale Porsche.

Sistem avansat de răcire și eficiență termică

Bateria dispune de un sistem de răcire dublu, activ atât pe partea superioară, cât și pe cea inferioară a pachetului de celule, asigurând o temperatură optimă de funcționare indiferent de condițiile de drum. În plus, Porsche a implementat o tehnologie, denumită Predictive Thermal Management. Este vorba despre un sistem inteligent care gestionează termic bateria în timp real.

Prin intermediul unui software sofisticat, sistemul anticipează nevoile de răcire și încălzire ale acumulatorului, luând în considerare factori precum traseul urmat, topografia terenului, condițiile de trafic sau stilul de condus al șoferului. Astfel, bateria este menținută constant la temperatura ideală pentru a oferi randament maxim și o durată de viață îndelungată.

Încărcare ultrarapidă de până la 400 kW

Noul Cayenne Electric va beneficia de una dintre cele mai rapide soluții de încărcare disponibile în segmentul SUV-urilor cu emisii zero. La stațiile de încărcare rapidă, acumulatorul va putea fi alimentat cu o putere de până la 400 kW. Asta înseamnă că timpul necesar pentru o încărcare de la 10% la 80% este de mai puțin de 16 minute.

Mai mult decât atât, o încărcare scurtă de doar 10 minute poate oferi o autonomie suplimentară de peste 300 de kilometri. Această valoare poziționează SUV-ul Porsche EV printre cele mai performante modele pe acest segment.

Prin lansarea noului Cayenne Electric, Porsche își consolidează tranziția către electromobilitate. Producătorul german își completează gama de modele electrificate, care include deja Taycan și care va include în curând noul Macan Electric. Inginerii companiei din Stuttgart au declarat că obiectivul principal este combinarea performanței sportive cu eficiența și confortul specifice unui SUV de lux.

În plus, integrarea bateriei ca element structural și arhitectura de 800 V vor permite un centru de greutate coborât, o distribuție optimă a greutății și o dinamică de condus demnă de tradiția Porsche.

Sursa: Porsche

Articole similare

Comercianții de mașini din Germania își revin ușor, însă cei de biciclete au dat lovitura

administrator_autopromag

Fuziunea Renault – FCA, tot mai aproape de realizare

Robert Stan

Echipa Dacia Sandriders va concura în Abu Dhabi Desert Challenge

Mihai Morcovescu