AUTOpro
Extra

Noul Opel Astra, prezentat astăzi în avanpremieră în România

Reprezentanța Opel în România a prezentat astăzi unui grup restrâns de jurnaliști noul model Astra. Evenimentul a avut loc înaintea lansării europene a modelului care va fi făcută la  expoziția auto de la Frankfurt din septembrie.

noulastra#15

Noul Opel Astra a sosit în România într-o echipare de top și cu caracteristici cât se poate de interesante. Conform oficialilor reprezentanței, Astra K este „mai ușor, mai frugal, mai agil și, în același timp, chiar mai confortabil” decât varianta anterioară. Cu un design având la bază vizionarul Monza Concept prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013, vehiculul de serie este mai ușor – în funcție de varianta de echipare – cu valori cuprinse între 120 kg și 200 kg. Deși platforma nu este complet nouă, arhitectura redesenată de la zero a vehicului joacă un rol major în reducerea greutății. Fiecare componentă are un design compact și integrează materiale ușoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20%, de la 357 la 280 de kilograme. Măsuri suplimentare, legate de șasiu, au dus la o scădere în greutate cu încă 50 de kilograme. Rezultatul final al acestui program de fitness se traduce printr-o agilitate îmbunătăâită și un confort la conducere mult mai bun.

noulastra#6

Și designul noului Astra redă eficiența și, încă o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evoluția filosofiei de design Opel, “măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”, asigură că noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai ușor, mai atletic în loc de o prezență musculoasă. Logo-ul Opel Blitz amplasat în centrul barei cromate pe grilă și „lama” caracteristică ce urcă spre spate fac ca noul Astra să fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se „topesc” în grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafică. Cel mai semnificativ element de design, stâlpul C divizat, crează impresia unui acoperiș plutitor. De asemenea, conform oficialilor Opel, interacțiunea dintre lumină și umbră este accentuată de bara transversală orizontală de deasupra logo-ului ce leagă luminile din spate.

noulastra#7

Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălțime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii și eficienței, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30.

noulastra#17

Pe lângă o gamă de motoare performantă și, parțial nouă, Astra se prezintă drept un campion al conectivității în clasa compactă. Vehiculul este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistentul personal de conectivitate și servicii Opel OnStar, încă de la lansare. În plus, noua generație a sistemului infotainment IntelliLink își va sărbători debutul pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, va facilita aducerea universului smartphone în mașină – o premieră în segmentulul din care face parte Astra. Nu trebuie uitat nici faptul că noul Astra beneficiază de un sistem de lumini format din 16 segmente de LED-uri – opt pe fiecare parte a vehiculului. Noul sistem de matrice cu LED-uri adaptează în mod automat și constant lungimea și distribuția fasciculului luminos la orice situație de trafic. În acest proces, sistemul funcționează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, fază lungă este activată automat și rămâne așa. La viteze de 80 km/h, șoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convențională cu halogen sau xenon în faza scurtă. Acest lucru le acordă în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacționa. Nici orbirea celorlalți participanți la trafic nu este o problemă. Când camera detectează surse de lumină de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sunt dezactivate, tăind pur și simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului și împrejurimile sale rămân puternic iluminate. Cu acest grad de precizie și de adaptare, sistemul ridică tehnologia de iluminare la nivelul următor. Pe lângă Opel OnStar și IntelliLux LED®, viitorii proprietari Astra se pot aștepta la numeroase de sisteme de siguranță, asistență și confort – multe de neegalat în acest segment.

noulastra#16

Deși noul Opel Astra poate fi deja comandat la dealerii din toată țara, reprezentanții Opel Romania nu au comunicat încă prețurile întregii game. Grație unor teste realizate, în exclusivitate pentru România, de AUTOpro cu un model pre-serie puteți găsi în revista noastră detalii despre ținuta de drum și performanțele noului model Astra.

Articole similare

Exclusiv! Noul Hyundai Santa Fe surprins în teste

Filip Sîrbu

Kia GT, gata după 5 ani

administrator_autopromag

Creşte dolarul. Merită să economisim din nou în USD?

Leave a Comment