AUTOpro
Extra

Dacia Duster, Generația a II-a

După un succes formidabil cu prima generație Duster- este cel mai bine vândut model din grupul Renault-, așteptările sunt mari din partea publicului, care vrea mai mult, dar cam în același interval de preț. A doua generație Duster va avea debutul în toamnă, la mijlocul lui Septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt, dar, până atunci, AUTOpro vă prezintă, în exclusivitate!, primele poze reale cu modelul camuflat, în timpul testelor rutiere.

Dan Vardie

Fiind unul din cele mai appreciate SUV-uri din Europa – în permanență pe podiumul segmentului European- au aparut multe speculații în privința noului Duster, chiar și în ceea ce privește anul debutului pe piață. AUTOpro știe însă că a II-a generație Duster va fi lansat la vânzare pentru piața românească la sfârșitul acestui an și va fi urmat, cel mai probabil în 2019, de o versiune cu 7 locuri.Spy-Photo

Sursa foto: Automedia.

Platforma noii generații va fi cea pe care se bazează și actuala generație Logan, posibil cu diferențe de ampatament între versiunea cu 5 locuri și cea cu 7 locuri. De altfel, observăm și în pozele spion că noul Duster va păstra sistemul de frânare cu tamburi pentru puntea spate.

Spy-Photo

Interiorul promite să fie sensibil mai calitativ lucrat, dar și la nivelul materialelor folosite și n-ar fi exclus să vedem un display configurabil, în stilul celui de la Renault Clio, care să înlocuiască unitatea simplă, dar funcțională, existentă pe actualul Duster.

Spy-Photo

După ce mulți clienți s-au arătat interesați de un motor mai puternic, pe fondul capacităților foarte bune în teren greu ale primei generații Duster, am putea asista la oferirea propulsorului de 1,6 litri dCi, cu 130 CP, din portofoliul Renault. Acesta, completat de o transmisie care să simuleze un reductor din treapta I, soluție aplicată cu succes pe modelul actual, ar putea spori capacitățile mașinii în teren greu. Nu sunt așteptate noutăți mari la nivelul gestiunii sistemului 4×4, poate doar setări diferite. Unele surse susțin că acest motor l-ar putea înlocui pe cel de 1,5 litri, dar este puțin probabil și asta pentru că noul motor ar spori prețul mașinii. Cel mai probabil, vor fi oferite ambele diesel-uri, cu cel de 1,5 litri la baza gamei. Nu va lipsi din ofertă motorul pe benzină, de 1,2 litri turbo și 125 CP oferit și pe actuala generație, atât în configurație 4×4, cât și 4×2. Au existat speculații cu privire la alte tipuri de propulsie. În acest moment nu este prevăzută nici o versiune plug-in. Însă în funcție de rapiditatea trecerii la electrificare –proces generat mai ales la nivel politic în Europa– nimic nu este exclus pe perioada de viață de 7 ani a urmatoarei generații. Iar alianța RenaultNissan are toate tehnologia EV necesară în acest sens. Evident, va fi oferită și cutia EDC, cu dublu ambreiaj, care a debutat anul acesta pe Duster, dar rămâne de văzut dacă aceasta va fi disponibilă doar în configurație 4×2, cum este cazul acum. Un lucru e sigur, publicul așteaptă o a doua generație cel puțin la fel de capabilă să abordeze trasee dificile, inaccesibile unui SUV obișnuit, și garda la sol pe care o observăm în pozele spion pare să arate că Dacia a înțeles acest mesaj.

Spy-Photo Spy-Photo Spy-Photo Spy-Photo

Articole similare

Când se va risipi misterul care învăluie aurul Chinei?

Autopromag

Exclusiv! Noul BMW M2 surprins în teste!

Filip Sîrbu

Ferrari F12 își schimbă părul, dar năravul ba

Filip Sîrbu

Leave a Comment