Specialiştii spun că ecranele multifuncţionale de tip tabletă instalate în bordul maşinilor distrag prea mult atenţia şoferilor.
Text: Alex Buţu
Politicianul Joe Simitian, care a conceput legea pentru reglementarea folosirii telefoanelor mobile în California a declarat pentru Reuters că lipseşte o reglementare pentru sistemele multimedia. Cererea mare pentru sisteme multimedia este o sursă importantă de venit pentru constructorii auto, astfel că aceştia dezvoltă alert ofertele, făcându-le din ce în ce mai complexe. David Strayer, un profesor în ştiinţe neuronale şi cognitive din cadrul Universităţii din Utah, a declarat că îndeplinirea unei comenzi prin intermediul ecranelor multifuncţionale distrage pentru prea mult timp atenţia de la şosea. De exemplu, citirea unui mesaj de tip text durează cel puţin 4 secunde, o durată prea lungă pentru a fi considerată sigură. Însă nu există reglementări legislative ferme. Administraţia Naţională pentru Siguranţă în Trafic din SUA oferă doar repere generice pentru ecranele multifuncţionale, acestea nefiind obligatorii. De exemplu, se recomandă ca pentru finalizarea unei comenzi să nu fie necesare mai mult de 6 apăsări de buton sau ecran. În industria auto sistemele multimedia necesită o serie de priviri de câte 2 secunde şi un total de 20 de secunde direcţionate către ecran, ceea este considerat excesiv şi periculos. Şi reprezentanţii constructorilor auto admit că accentul trebuie pus pe utilitate. Mark Dahncke, un reprezentant Audi, a declarat că sistemele trebuie să fie utile, fiindcă altfel clienţii vor folosi smartphone-ul personal, aparatul care distrage cel mai mult atenţia.