Constructorul german de automobile BMW a dezvăluit oficial noul M3 CS Touring, o variantă și mai puternică a break-ului său de performanță M3 Touring.
Noul model vine cu un motor de 3,0 litri și 550 CP, dar și cu numeroase îmbunătățiri estetice și tehnice.
BMW M3 CS Touring vine cu un kit aerodinamic complet nou
Emblema CS (n.n. – Competition Sport) există în gama producătorului bavarez de mai multe decenii. Acum, însă, aceasta își face apariția și pe versiunea break a modelului M3, marcând astfel o premieră absolută în istoria diviziei M. Noul M3 CS Touring își face debutul oficial la doi ani după lansarea aceleiași versiuni, dar în varianta sedan.
Comparativ cu un M3 Touring standard, versiunea CS se diferențiază la exterior printr-o serie de elemente aerodinamice din fibră de carbon ranforsată. Acestea se retgăsesc la nivelul capotei, spoilerului frontal, a prizelor de aer, capacelor oglinzilor și difuzorului de aer. Kit-ul aero contribuie la o reducere a greutății cu 15 kg față de modelul standard.
De asemenea, M3 CS Touring este „încălțat” cu jante de 19 inch pe puntea față și de 20 inch pe spate. În spatele acestora se află un set de frâne M Compound cu etriere disponibile în roșu sau negru. Clienții vor putea comanda contra cost și frâne din carbon ceramică cu etriere finisate în roșu sau auriu mat.
Paleta de culori include patru nuanțe: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White și Sapphire Black metallic. Indiferent de culoare, plafonul și eleronul spate sunt vopsite în negru lucios pentru un efect vizual contrastant. În plus, conturul eleronului este vopsit în roșu, o semnătură distinctivă a versiunii CS.
Alte îmbunătățiri notabile constau într-o evacuare revizuită, care are terminații în negru mat. În plus, mașina dispune de un șasiu mai rigid, de o suspensie adaptivă cu setări personalizate și de un diferențial activ pentru puntea spate.
M3 CS Touring va fi produs într-o serie limitată
Tema sportivă continuă și la interior, acolo unde există multiple inserții din fibră de carbon. Acest material îl regăsim pe padelele pentru schimbarea treptelor de viteze, pe consola centrală și la nivelul ornamentelor decorative. În standard sunt disponibile scaune M Carbon de tip scoică. Acestea sunt reglabile electric, încălzite și îmbrăcate în piele Merino neagră și prezintă accente roșii și un logo CS iluminat. Volanul este îmbrăcat în Alcantara, este aplatizat în partea inferioară și include un marcaj roșu în partea superioară pentru un plus de sportivitate.
Din punct de vedere tehnologic, noul break de performanță dispune de ansamblul BMW Curved Display. Acesta este format dintr-un instrumentar digital de 12,3 inch și ecranul multimedia de 14,9 inch, care rulează versiunea 8.5 a sistemului de operare BMW OS. Deasupra instrumentarului digital au fost montate luminile M Shift Lights, care indică momentul optim pentru schimbarea rapoartelor.
BMW M3 CS Touring este pus în mișcare de un motor bi-turbo de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie. Unitatea dezvoltă 550 CP, cu 20 de „cai” mai mult decât varianta M3 Touring Competition. Cuplul maxim este de 650 Nm. Performanțele sunt impresionante: sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în doar 3,5 secunde, iar repriza 0-200 km/h în 11,7 secunde. Viteza de vârf este limitată electronic la 300 km/h. Tracțiunea integrală M xDrive și transmisia automată Steptronic cu 8 trepte asigură o livrare optimă a puterii.
BMW nu a anunțat câte exemplare va produce, dar știm că M4 CS este limitat la 1.700 de unități. De asemenea, sedanul M3 CS înainte a fost limitat la circa 2.000 de mașini, așa că break-ul ar trebui să fie produs cam în tot la fel de multe unități. Livrările sunt programate să demareze în luna martie.