AUTOpro
Generale

Chinezii de la Chery au demarat producția în uzine rusești care au aparținut unor mărci europene

Constructorul chinez de automobile Chery a început să asambleze mașini în uzine din Rusia care au aparținut unor branduri europene.

Conform celor mai noi informații care circulă în industrie, asiaticii folosesc foste sit-uri de producție Volkswagen și Mercedes-Benz.

Chery deține aproximativ 20% din totalul vânzărilor de mașini de pasageri din Rusia

Chery

În urmă cu doi ani și jumătate, armata Rusiei invada Ucraina, declanșând unul dintre cele mai sângeroase râzboaie din ultimii ani. Drept urmare, producătorii de mașini din Occident au decis să părăsească piața rusă, iar branduri precum Renault, Nissan sau Mercedes-Benz și-au cedat fabricile statului rus.

Acum, conform unor informații furnizate de Reuters, aceste linii de asamblare sunt folosite de constructorii de automobile din China. Aceștia ți-au sporit implicarea pe piața din Rusia, subliniind rolul tot mai important pe care China îl are în cadrul economiei și industriei auto rusești post-invazie.

Unul dintre acești producători este Chery, care tocmai a anunțat că a început să fabrice vehicule în Rusia. Mai exact, la fostele uzine deținute până în 2022 de companii precum Volkswagen și Mercedes-Benz. În afară de vehiculele importate, Chery – care deține aproximativ 20% din totalul vânzărilor de mașini de pasageri din Rusia – aduce automobile în această țară pentru a le finaliza asamblarea în trei fabrici.

Sursa citată anterior menționează că în aceste uzine sunt fabricate vehiculele Tiggo și Exeed. Spre exemplu, modelul Tiggo 7 este rebranduit ca Xcite X-Cross 7. De altfel, marca Xcite a primit recent o distincție pentru „Cea mai bună nouă marcă” din Rusia.

După începerea producției în ianuarie, uzina a anunțat colaborarea cu un „partener internațional” neprecizat și a vândut 3.447 de vehicule între lunile mai și septembrie.

Planurile de expansiune la nivel global ale celor de la Chery implică pătrunderea pe alte 60 de noi piețe în următorii trei ani, așa cum preciza în iulie vicepreședintele companiei asiatice, Shawn Xu. După ce Uniunea Europeană a aprobat taxele vamale definitive pentru mașinile electrice fabricate în China, cele produse de Chery vor fi supuse unei taxe suplimentare.

Articole similare

Abarth Classiche 1300 OT este un coupe bazat pe modelul Alfa Romeo 4C

Mihai Morcovescu

Dacia a stabilit un nou record comercial în 2013

Chinezii de la Aito au lansat un nou SUV electric: până la 530 CP și 1400 km de autonomie

Mihai Morcovescu