Brandul de lux Denza, care un joint-venture între BYD și Mercedes-Benz, tocmai a fost lansată oficial pe piața din Europa.
Primul model disponibil pe Bătrânul Continent va fi break-ul electric de performanță Z9 GT.
Noul Denza Z9 GT va debuta spre finalul anului 2025

Marca chineză Denza a fost creată în 2011 printr-un joint-venture între BYD și Mercedes-Benz. În primul deceniu de existență, compania a vândut doar vreo 23.000 de unități. Primul model, Denza EV, a fost lansat în 2014, fiind disponibil doar în China. În 2022, germanii și-au redus participația la doar 10% înainte de a părăsi complet parteneriatul anul trecut. Denza este acum în întregime sub controlul BYD.
Denza și-a extins portofoliul cu modele noi, ca monovolumul D9 și SUV-urile N8 și N7. Cel mai recent model din gamă a fost shooting-break-ul Z9. După ce a preluat în întregime brandul de lux, BYD a anunțat că dorește să-l lanseze și pe piața europeană.
Acum, cei de la BYD și-au lansat oficial brandul de lux în Europa cu ocazia unui eveniment la Milano, iar primul lor model ce va fi vândut pe Bătrânul Continent va fi Z9 GT. Acesta va fi poziționat ca un rival direct pentru Porsche Taycan Sport Turismo.



Noul Z9 GT este echipat cu trei motoare electrice, care produc împreună 952 CP. Unitățile sunt amplasate câte unul pe fiecare dintre roțile spate și unul pe puntea din față. Cu aceste resurse, modelul atinge „suta” în doar 3,4 secunde, cu două zecimi de secundă mai lent comparativ cu versiunile de top ale lui Taycan.
La începutul lui 2026 va urma și o variantă plug-in hybrid. Aceasta combină un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri și trei motoare electrice. În acest caz, vorbim despre un bagaj de putere puțin mai mare decât cea a versiunii electrice, dar valoarea nu a fost divulgată. Ansamblul hibrid este alimentat de o baterie de 38,5 kWh, care oferă o autonomie de până la 200 de kilometri în modul electric. În total, Z9 GT poate parcurge până la 1.100 de kilometri.
Cât costă Denza Z9 GT
Versiunea electrică Z9 GT EV vine cu o baterie mai mare, de 100,1 kWh. Autonomia declarată este de 630 de kilometri, conform standardelor de testare din China, care sunt mai optimiste cu 30% comparativ cu testele EPA.
Din punct de vedere estetic, există o singură modificare semnificativă. Cei de la Denza au înlocuit oglinzile laterale cu camere video, iar imaginile captate de acestea sunt afișate pe ecranele integrate în planșa de bord.
În China, Z9 GT costă între echivalentul a 42.500 și 53.000 de euro, în funcție de configurații și de opțiuni. Denza intenționează, cum spuneam, să aducă acest model și în Europa, însă aici prețul ar putea fi considerabil mai mare din cauza noilor taxe de import.