BYD, cel mai mare producător de automobile electrice din lume, a dezvăluit spre sfârșitul anului trecut că va construi o fabrică de mașini electrice în Ungaria.
Compania asiatică își continuă planurile de expansiune la nivel mondial și anunță că va ridica încă o uzină de acest gen în Mexic.
După Europa, BYD are planuri de expansiune și în America de Nord
În cel de-al patrulea trimestru din 2023, BYD (Build Your Dreams) a depășit pentru prima dată Tesla în ceea ce privește volumul global de vehicule electrice comercializate. Însă, vânzările chinezilor sunt concentrate în China, în timp ce piețele offshore au reprezentat doar 8% din total în decursul anului trecut.
Cu toate acestea, BYD nu dorește să se culce pe o ureche după ce a devenit cel mai important producător de vehicule electrice din lume. Chinezii știu că trebuie să se extindă dincolo de granițele Chinei și caută în permanență noi soluții de extindere la nivel mondial.
Pe măsură ce încearcă să-și extindă prezența globală, dincolo de extinderea exporturilor, producătorul auto asiatic construiește noi fabrici în străinătate. Mai târziu în acest an BYD va deschide noi facilități de producție în Thailanda. La final de 2023, a anunțat că va construi în Ungaria o fabrică de mașini electrice, o investiție de câteva miliarde de euro care ar urma să devină funcțională în 2026.
Creștere de 60% a vânzărilor de mașini chinezești în Mexic în 2023
De asemenea, BYD plănuiește să cheltuiască peste 600 de milioane de dolari pentru a construi o fabrică în Brazilia. Următoarea mișcare importantă vizează piața nord-americană. Zhou Zou, country manager al BYD Mexic, a declarat pentru Nikkel Asia că această țară prezintă un potențial vast.
De altfel, Zou a precizat că BYD a lansat deja un studiu de fezabilitate pentru construirea acestei fabrici și poartă discuții cu guvernul federal și cel local pentru găsirea unui loc pentru noua facilitate de producție. Una dintre acestea ar putea fi statul Nuevo Leon din nord, regiunea Bajio din centrul Mexicului sau Peninsula Yucatan din sud.
Cel mai mare avantaj al localizării capacităților în Mexic implică costuri de export mai mici în SUA. Acordul SUA-Mexic-Canada a impus cote de producție nord-americane mai stricte pentru producătorii de automobile care doresc să beneficieze de exporturi fără taxe vamale pe piața nord-americană. În plus, cerințele pentru scutirile de taxe din SUA la achiziționarea de vehicule electrice includ asamblarea vehiculelor în America de Nord, alături de restricții privind locul de proveniență a bateriilor.
În 2023 au fost comercializate peste 1,36 milioane de automobile în Mexic, în creștere cu 24% față de anul anterior. Mai bine de 120.000 dintre acestea au fost modele produse în China, ceea ce reprezintă o creștere de 60%.