Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a publicat datele referitoare la înmatriculările de mașini noi pe piața locală în 2023.
Astfel, în ultima lună a anului trecut, românii au cumpărat mai puține mașini decât în aceeași perioadă din 2022. Per total, însă, piața românească a fost în creștere.
ACAROM: Dacia a fost în 2023 lider de vânzări în clasamentul mărcilor
Conform raportului ACAROM, care citează datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în decembrie, au fost înmatriculate doar 9.250 de automobile noi, cu 25, 63% mai puțin față de aceeași lună a anului precedent.
Cu toate acestea, per total, numărul înmatriculărilor pe întregul an 2023 a crescut comparativ cu 2022. Astfel, în decursul anului precedent au fost puse în circulație în țara noastră 141.788 de automobile noi, cu 9,63% mai mult față de 2022, respectiv 129.328 de unități.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2023 pragul de 17.830 de unități. Vorbim despre o scădere cu 20,45 de procente comparativ cu decembrie 2022.
Per total, în tot anul 2023, numărul mașinilor rulate înmatriculate pentru prima dată în România a ajuns la 316.695 de unități, un nivel similar cu cel din 2022, respectiv 316.332 de unități.
Cele mai vândute mărci în decembrie 2023 au fost Dacia, cu 2.752 de unități (- 48%), Toyota, cu 768 unități (+29%) și Skoda, cu 753 unități (+12%). La nivelul întregului an precedent, Dacia a fost cea mai căutată marcă, comercializând în total 45.280 de mașini. Pe locurile următoare s-au clasat, în ordine, Renault (10.562 unități), Toyota (10.529 unități), Skoda (10.376 unități), Volkswagen (9.758 unității), Hyundai (8.840 unități), Ford (6.585 unități), Mercedes-Benz (4.690 unități), BMW (4.608 unități) și Suzuki (4.571 unități).