Noutatea survine ca urmare a faptului că Jacques Verdonck, director în cadrul alianţei şi responsabil al cooperării cu Daimler, se va pensiona la finalul lunii. Totodată, parteneriatul nu a îndeplinit o bună parte din așteptările inițiale.
Renault se va baza pe directorul responsabil cu parteneriate, Sandra Gomez, pentru a gestiona relaţia cu Daimler, în timp ce Nissan va face la fel cu Catherine Perez, iar Mitsubishi va avea, de asemenea, o persoană responsabilă cu parteneriatele. Sursele susţin că abordarea bilaterală este în linie cu strategia “leader-follower” folosită de partenerii din cadrul alianţei pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Aproape 50% dintre modele vor fi dezvoltate şi produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025.
Producătorii auto vor să-şi scadă costurile, împărţind mai sistematic producţia lor. Investiţiile per model vor fi reduse cu până la 40% pentru vehiculele incluse în noua schemă.
Reprezentanţii Renault şi Daimler nu au dorit să comenteze, în timp ce oficialii Nissan nu au fost disponibili imediat pentru declaraţii.
Planul marchează o nouă modificare a strategiei impuse de arhitectul alianţei, Carlos Ghosn. Acesta extinsese colaborarea cu Daimler, înainte de a fi arestat în 2018. Evenimentul a afectat semnificativ relaţiile deja dificile dintre Nissan şi Renault.
Colaborarea dintre modelul compact al Renault – Twingo – cu modelul Smart de la car Daimler, urmează să se încheie, iar unele obiective privind cooperarea industrială nu au fost îndeplinite. Dar Daimler încă are o fabrică în Mexic cu Nissan, şi este interesat să dezvolte împreună cu Renault cel puţin un model de autoutilitară.