După o perioadă tumultoasă marcată de probleme cu justiția, Nissan a decis că va relua în integralitate operațiunile și ca intră în lupta pentru supremația în domeniul EV alături de Renault printr-o colaborare mult mai strânsă.
Nissan pune deja la comun platforme şi componente cu Renault şi Mitsubishi, dar aceste eforturi “au atins nivelul maxim a ceea ce ar trebui să facem. De aceea, luăm în considerare noi măsuri pentru reducerea costurilor, folosind ca principal pilon electrificarea”, a declarat Ashwani Gupta, Nissan.
Companiile se vor concentra pe punerea la comun a bateriilor, motopropulsoarelor electrice şi arhitecturii electronice, urmând să fie adoptate standarde uniforme în cadrul alianţei, care “vor contribui semnificativ la economiile de scară”, a adăugat directorul operaţional al companiei nipone.
Acesta a explicat că electrificarea nu va reprezenta o dificultate pentru aprovizionare deoarece Nissan îşi procură componentele din întrega lume. De exemplu, bateriile sunt aduse din China, Japonia, Europa şi Statele Unite.
Anul trecut, alianţa a vândut peste 7,8 milioane de maşini, un declin de aproximativ 23% faţă de 2019, din cauza efectelor pandemiei.
Nissan, unul dintre primii producători globali care a lansat vehicule exclusiv electrice – modelul Leaf – va pune la comun cu Renault platforma viitorului său SUV integral electric, Ariya.
Renault şi partenerul său de alianţă Nissan sunt în negocieri pentru a colabora mai mult şi a îmbunătăţi reducerile de costuri care pot rezulta în urma folosirii aceleiaşi tehnologii pentru bateriile utilizate la vehiculele electrice, a afirmat luna aceasta directorul general al Renault, Luca de Meo.