AUTOpro
Stiri

OICA: Industria auto mondială se confruntă cu dificultăţi fără precedent

Industria auto - angajați asamblare

Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile (OICA), forul mondial al constructorilor de automobile, consideră că, după un 2019 sumbru, industria auto mondială se confruntă cu dificultăţi fără precedent în 2020.

Sectorul auto global se confruntă în 2020 cu o criză masivă, dar îşi va arăta, din nou, rezilienţa, se arată într-un comunicat al Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile (OICA), forul mondial al constructorilor de automobile.

„După ce 2019 a oprit cei zece 10 ani de creştere ai industriei, sectorul auto global se confruntă în 2020 cu o criză masivă, dar îşi va arăta, din nou, rezilienţa. După un 2019 sumbru, când s-a înregistrat un declin de peste 5% al producţiei auto globale (91,8 milioane de vehicule), industria auto mondială se confruntă cu dificultăţi fără precedent în primele luni din 2020. Extinderea pandemiei de coronavirus (Covid-19) reprezintă dificultăţi fără precedent pentru una din cele mai mari industrii globale”, avertizează organizaţia.

Ar putea fi „cea mai gravă criză care a afectat vreodată industria auto”, au afirmat mulţi experţi, inclusiv preşedintele OICA, Fu Binfeng. Acesta a adăugat: „Temerile privind siguranţa şi sănătatea angajaţilor i-au determinat pe mulţi furnizori şi companii auto din întreaga lume să adopte măsuri sanitare drastice, ceea ce a dus la închiderea parţială sau completă a multor fabrici, chiar dacă nu s-a solicitat de către autorităţile respective”.

Principalii producători auto se angajează în continuare să-şi protejeze angajaţii şi clienţii şi să respecte pe deplin sau chiar să depăşească măsurile autorităţilor de restricţionare sau limitare. În unele ţări, companiile auto au şi proiecte umanitare, de la fabricarea de ventilatoare medicale, la facilitarea transportului de urgenţă şi a serviciilor medicale.

Membrii OICA continuă măsurile de asigurare în sectorul auto şi sunt pregătiţi să înceapă procesul complex al reluării producţiei şi vânzărilor când se va încheia criza.

În România, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) este membru din 1996 al Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile (OICA), forul mondial al constructorilor de automobile.

Articole similare

Citroen începe campania de promovare pentru C5 Aircross SUV Hybrid

Robert Stan

ACEA: Dacia a vândut în luna ianuarie mai multe mașini decât Renault

Mihai Morcovescu

Volkswagen oprește vânzările de mașini pe motorină și benzină din 2035

Florin Amariei

Leave a Comment