AUTOpro
Stiri Prezentari

Dacia Duster 2021 facelift

Un SUV mai dotat

Surpriza mult așteptată a începutului verii a reprezentat-o prezentarea versiunii restilizate a Daciei Duster. Deși schimbările de design sunt subtile, acestea au rolul de a-i conferi lui Duster noua semnătură stilistică Dacia, dar și îmbunătățiri din punct de vedere ecologic. Mai multe noutăți sunt la interior și la nivelul grupului motopropulsor, acolo unde revine transmisia 4×4 cuplată la un motor pe benzină.

Una dintre marile întrebări care a dat naștere la dezbateri aprinse în redacțiile presei de specialitate era dacă operațiunea de facelift îi va conferi noului Duster aspectul conceptului Bigster. Acum, iată că avem răspunsul: Dacia a preferat să respecte tradiția și să opereze modificări de design subtile, dar de efect. În schimb, îmbunătățirile de ordin tehnic sunt mult mai substanțiale.

Modificări subtile de design

Prin noua semnătură luminoasă de forma literei Y, noul Duster merge pe aceeași linie de design inaugurată de a a treia generație a familiei Logan & Sandero. Aceeași literă a fost sursa de inspirație pentru creionarea celor opt cadrane cromate de pe grila radiatorului. De menționat că Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare LED. Aceeași tehnologie o utilizează și luminile de poziție, iar faza scurtă se activează automat.
Grație testelor intensive în tunelul de vânt, a noilor jante de 16 și 17 inch, precum și a redesenării parașocului spate, noul Duster este acum mai aerodinamic, astfel că emite mai puține noxe și consumă mai puțin.

Multe noutăți la interior

La interior, noile tetiere – mai subțiri – îmbunătățesc vizibilitatea, iar noua tapițerie este mai rezistentă la murdărie și uzură. Noua cotieră culisează 70 mm și oferă un spațiu de stocare de 1,1 litri și (pe unele versiuni de echipare) două porturi USB pentru pasagerii din spate. Indiferent de nivelul de echipare, sunt oferite standard computer de bord, activare automată a fazei scurte și limitator al vitezei comandat de pe volan. Climatizarea automată cu display digital, cruise control, scaune frontale încălzite și sistem hands-free sunt disponibile pe versiunile superioare de echipare.

Dacia a introdus pe noul Duster și opțiunea a două noi sisteme multimedia. Adițional sistemului audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB and Bluetooth), noul Duster poate fi echipat cu sistemele Media Display sau Media Nav. Primul include șase difuzoare, două porturi USB și conexiuni prin fir Apple CarPlay și Android Auto. Acestea sunt comandate de la butoane dedicate, amplasate pe volan. Sistemul superior, Media Nav, include în plus sistem de navigație și conectivitate WiFi pentru Apple CarPlay și Android Auto. Interfața Madia Display și Media Nav include un tab „Vehicle” care este utilizat pentru a accesa informații de conducere economice și, pe versiunea cu tracțiune integrală, „4×4 Monitor” (altimetru, înclinometru lateral, busolă etc.).

Noul Duster rămâne un companion zi de zi, atât pe drum, cât și în afara lui. Pentru călătorii fără griji, acesta continuă să ofere caracteristici specifice tot teren: gardă la sol de 217 mm (pe versiunea 2WD) și 214 mm (4×4), unghiuri de atac, ventral și de degajare de 300, 210 și, respectiv, 340 pe 2WD și 330 pe 4×4. În privința roților, versiunile 2WD sunt dotate cu anvelope optimizate ce reduc cu 10% rezistența la rulare, iar versiunile 4×4 sunt dotate cu anvelope 3PMSF (All Season).

Diesel-ul rămâne în gamă

Toate motoarele de sub capota noului Duster vor respecta normele de poluare Euro 6D. Comparativ cu noua familie Logan/Sandero, care a renunțat la propulsoarele diesel, noul Duster oferă în continuare un astfel de agregat. Este vorba despre același dCi de 115 CP ca și până acum, care este oferit în compania unei cutii manuale cu șase trepte și în versiuni de transmise 2WD sau 4WD. În sectorul „benzinarelor”, celor două versiuni TCe 90 și TCe 130 li se adaugă un nou motor de 150 CP – TCe 150. Acesta este singurul motor pe benzină care poate fi acompaniat de transmisia integrală 4WD. Toate motoarele pe benzină sunt cuplate la cutii manuale cu șase trepte. Pentru noul motor TCe 150 se oferă opțional și o cutie EDC (Efficient Dual Clutch) – o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șase trepte. Această transmisie este disponibilă doar pe varianta cu transmisie față.

Rămâne în continuare în ofertă versiunea ECO-G 100, Dacia fiind singurul producător care oferă o versiune alimentată cu benzină/GPL. Atunci când rulează pe GPL, noul Duster ECO-G emite cu 9,5% mai puțin CO2 decât versiunile echivalente pe benzină. Autonomia acestui model este de 1235 km, mulțumită celor două rezervoare: 50 de litri de benzină și 50 de litri de gaz (rezervorul de GPL montat în locul roții de rezervă are o rezervă de 16,2 litri – pentru un total de 62 de litri – rezervă care poate extinde autonomia cu 250 km). Datele referitoare la volmul de carburant din cele două rezervoare sunt afișate pe display-ul TFT de 3,5 inch de pe tabloul de bord.

Securitate conformă cu normele din 2021

În privința securității active, noul Duster vine dotat cu o pleiadă de sisteme de asistare a conducerii. Este vorba despre sistemul de avertizare a mașinilor aflate în unghiul mort, asistență la parcare, Hill Start Assist (frâna rămâne activată două secunde la plecarea din rampă), Adaptive Hill Descent Control (doar pe versiunea 4×4 – menține viteza de coborâre în teren greu între 5 km/h și 30 km/h) și sistem de monitorizare cu patru camere (față, spate și sub oglinzile retrovizoare) – util în off-road și la manevrele de parcare.

Debutul comercial al noului Duster este programat pentru luna septembrie. Prețurile nu au fost încă anunțate.

Articole similare

750.000 de comenzi: actualul Opel Corsa își continuă povestea de succes

Filip Sîrbu

Interviu în exclusivitate cu Laurens van den Acker, Chief Designer Officer Renault: „Geneva a fost dintotdeauna cel mai bun salon auto” (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Renault și-ar putea reduce participația deținută la partenerul de alianță Nissan cu 28%

Mihai Morcovescu

Leave a Comment