Volvo a anunțat că va integra mai multe piese și sisteme dezvoltate de grupul chinez Geely în viitoarele sale modele, urmărind creșterea marjei de profit a mărcii suedeze.
Această strategie vizează atât componente hardware, cât și software, cu accent pe noile sisteme pentru modelele hibride plug-in.
Volvo țintește o marjă de profit de peste 8% în următorii ani

Volvo își propune să atingă o marjă de profit pe termen lung de peste 8%, ca parte a unei revizuiri strategice, aprofundând colaborarea cu acționarul majoritar Geely. În acest fel, marca suedeză dorește să-și diminueze costurile și să genereze un flux de numerar semnificativ. Marja Volvo în 2024 a fost de 5,6%.
Constructorul și-a revizuit anul trecut obiectivul de a deveni o marcă pur electrică până în 2030. Suedezii au anunțat că vor continua să ofere unele modele hibride, având în vedere încetinirea cererii pentru vehicule complet electrice.
La începutul lui 2025, suedezii l-au readus pe fostul CEO Håkan Samuelsson, un apropiat al proprietarului Geely, Li Shufu, pentru un mandat de doi ani. Scopul numirii acestuia constă în dorința de a revigora prețul acțiunilor, aflat la cel mai scăzut nivel. Cum? Prin lansarea rapidă a unui plan de reducere a costurilor și concedierea a 3.000 de angajați.



Câte mașini a vândut Volvo în 2025
Pe 6 noiembrie, Volvo anunța că vizează reducerea costurilor variabile printr-o colaborare mai strânsă cu Geely în ceea ce privește furnizarea de componente hardware. Suedezii se așteaptă să reducă costurile indirecte prin utilizarea aceluiași software pentru o gamă largă de modele, inclusiv hibride.
Având în vedere că majoritatea mașinilor destinate pieței americane sunt produse în Europa, Volvo a fost puternic afectată de tarifele de import impuse de administrația Trump. Recent, însă, compania a luat măsuri pentru a muta producția unor modele hibride în SUA.
Fredrik Hansson, CFO-ul Volvo, a precizat că producătorul auto nu a stabilit un termen limită pentru noul obiectiv, dar colaborarea cu Geely și reducerile de costuri ar urma să aducă o îmbunătățire de 2-3 puncte procentuale a marjei. Un element cheie al acestei colaborări este un sistem software dezvoltat de Geely, care va fi folosit în special la versiunile hibride plug-in. Potrivit Volvo, acesta va permite economii de până la 1,9 miliarde de dolari.
Volvo urmărește, de asemenea, să includă mărcile Geely în unele operațiuni de producție, cum ar fi fabricarea unui Polestar în noua sa uzină din Slovacia. „Inima colaborării cu Geely constă cu adevărat în achiziții comune, furnizori comuni și valorificarea faptului că Geely este al treilea cel mai mare jucător auto din lume”, a spus Hansson.
În ultimele 10 luni, Volvo a comercializat 574.749 de mașini noi la nivel global. Totalul este în scădere cu 8% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. În paralel, compania a revizuit planurile de electrificare, concentrându-se mai degrabă pe lansarea de modele hibride plug-in, în locul trecerii rapide către vehicule complet electrice.

