AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Uniunea Europeană va definitiva în această săptămână taxele vamale pentru electricele chinezești

Țările din Uniunea Europeană se pregătesc să definitiveze taxele vamale care vor fi aplicate vehiculelor electrice fabricate în China.

Votul urmează să aibă loc în cursul acestei săptămâni, iar noile tarife ar urma să intre în vigoare în luna noiembrie.

Uniunea Europeană va vota la 4 octombrie noile taxe vamale

Uniunea Europeană
Foto: CNSphoto

Uniunea Europeană se va exprima prin vot pe 4 octombrie asupra impunerii unor taxe vamale suplimentare de 45% pentru mașinile electrice produse în China. Informația a fost oferită de surse interne care au solicitat anonimatul, conform Bloomberg, citată de Agerpres,

Statele membre au primit deja un proiect de reglementare pentru aceste măsuri, care vizează taxarea vehiculelor electrice chinezești vândute în Europa. Inițial, Comisia Europeană stabilise pentru data de 25 septembrie votul pentru definitivarea acestor taxe. Acțiunea a fost, însă, amânată din cauza negocierilor de ultim moment cu Beijingul, în cadrul cărora cele două părți au încercat să evite impunerea noilor taxe suplimentare.

Multă lume se întreabă de ce s-a ajuns la aceste suprataxe vamale pentru mașinile electrice produse în China. Ei bine, decizia este rezultatul unei investigații inițiate de Comisia Europeană, care a descoperit că autoritățile chineze subvenționează inechitabil lanțul de producție al automobilelor electrice.

Impunerea acestor taxe este considerată o necesitate de Uniunea Europeană pentru a fi protejați producătorii auto europeni, care sunt dezavantajați de prețurile reduse ale vehiculelor chinezești.

În ce condiții vor putea fi aplicate noile taxe vamale europene?

În luna iulie, Comisia Europeană a adoptat deja un set provizoriu de taxe pentru mașinile cu emisii zero importate în Europa. Investigația a arătat că producția de vehicule electrice din China beneficiază de subvenții neloiale, ceea ce reprezintă o amenințare economică pentru industria auto din UE. Ancheta a evaluat, totodată, și impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor din Europa.

Taxele vamale se aplică inclusiv mașinilor pe care constructorii europeni le fabrică în China, nu doar producătorilor chinezi. Cu toate acestea, tot mai multe companii chinezești intenționează să își deschidă fabrici în Europa pentru a evita sancțiunile.

Statele membre ale Uniunii Europene vor trebui să ia o decizie privind o taxă vamală finală de 35,3% pentru vehiculele electrice produse în China. Noile taxe vor fi aplicate doar în situația în care 15 țări membre ale UE, care reprezintă 65% din populația Uniunii, nu vor vota împotriva adoptării acestora.

Sursa: Agerpres

Articole similare

Grupul Volkswagen a fost în 2023 al doilea cel mai mare producător de automobile din lume

Mihai Morcovescu

Opel a relansat legendarul model Frontera. Versiuni mild-hybrid și electrice

Mihai Morcovescu

„Nouvelle Vague” este noua strategie Renault pentru un viitor electric al mobilității

Florin Amariei