AUTOpro
Generale Green car Stiri

Toyota Hilux alimentat cu hidrogen a ajuns în faza demonstrativă. Debutul pe piață, cel târziu în 2027

Dezvăluit în toamna anului trecut, prototipul camionetei Toyota Hilux alimentat cu hidrogen a ajuns în faza demonstrativă.

Potrivit reprezentanților companiei, tehnologia se va regăsi pe modelele de serie până cel mai târziu în 2027.

Tehnologia dezvoltată de Toyota oferă cu 20% mai multă autonomie

Toyota

Fără să dețină o gamă de vehicule electrice extinsă, Toyota are în vedere tehnologia de propulsie prin pile de combustie cu hidrogen. De altfel, constructorul nipon estimează că, până la sfârșitul acestui deceniu, Europa va fi una dintre cele mai importante piețe pentru această tehnologie, ajunsă la cea de-a treia generație.

Anul trecut în septembrie, niponii au dezvăluit la fabrica Toyota din Derby (Anglia) un prototip de pick-up Hilux dotat cu un astfel de sistem de propulsie. De atunci, au mai fost realizate alte nouă prototipuri de acest gen, toate funcționale. Acum, la mai bine de jumătate de an distanță, japonezii anunță că acestea au ajuns în faza demonstrativă.

Sistemul de propulsie de pe Toyota Hilux Hydrogen este preluat de pe sedanul electric cu pile de combustibil cu hidrogen Mirai. Acesta include trei rezervoare cu hidrogen, care au o capacitate totală de 7,8 kg. Sistemul mai conține și un motor electric de 182 CP, care este montat pe puntea spate. Acesta este alimentat de o baterie litiu-ion, amplasată în benă.

Oficialii niponi susțin că tehnologia oferă cu 20% mai multă autonomie și costuri reduse cu 30%. Potrivit estimărilor oficiale, autonomia ajunge la 600 de kilometri.

Tehnologia și-a dovedit calitatea în cei aproape 10 ani de producție comercială. În timpul funcționării, celula de combustie nu produce emisii de evacuare în afară de apă pură. Acum, cei de la Toyota anunță că prototipurile Hilux Hydrogen au ajuns în faza demonstrativă.

Cinci dintre aceste pick-up-uri vor fi testate în condiții reale, iar celelalte cinci vor participa la sesiuni demonstrative pentru clienți și mass-media, inclusiv în timpul Jocurilor Olimpice de la Paris. Potrivit reprezentanților Toyota, tehnologia ar urma să fie regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027.

Sursa: Toyota

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Patrice Lévy-Bencheton, Vicepreședinte Dacia la nivel mondial – „Vorbim despre noua Dacia Spring, nu despre un facelift!” (VIDEO)

Darius Pana

Primele informații despre Skoda Rapid Spaceback

Noul BMW i4 – coupe, 5 uși, 530 CP și peste 550 km autonomie

Florin Amariei