AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Tesla a devenit cea mai valoroasă marcă de automobile. Ce loc ocupă Dacia în Top 100?

Producătorul american de automobile electrice Tesla a devenit cea mai valoroasă marcă auto din lume, fiind evaluată în acest moment la 66,2 miliarde de dolari. Acesta este rezultatul unui studiu „Auto 100”, care este realizat în fiecare an de către compania de consultanță Brand Finance, lider în evaluarea brandurilor din toate sectoarele de activitate.

Potrivit datelor oficiale, valoarea de piață a brandului de peste Ocean a înregistrat o creștere cu 44% față de anul precedent. Tesla valorează în acest moment de peste cinci ori valoarea pe care o avea înainte de pandemie.

Tesla a bifat două premiere. Dacia devansează mărci precum Aston Martin sau Seat

Tesla

Brandul american Tesla a devansat liderul de anul trecut, Mercedes-Benz. Valoarea mărcii germane a scăzut cu 3%, până la 58,8 miliarde de dolari. Pe locul al treilea s-a clasat Toyota, brand care a condus acest top în 2020. Valoarea de piață a mărcii nipone este în scădere cu 18%, până la 52,5 miliarde de dolari.

Trebuie menționat faptul că Tesla a urcat două poziții în clasamentul mondial al mărcilor, devenind în premieră cea mai valoroasă marcă de mașini din lume. De asemenea, este pentru prima dată când un constructor care nu produce automobile cu motoare termice domină topul mondial.

„Această creștere a valorii mărcii este un semn pozitiv pentru Tesla deoarece indică faptul că consumatorii recunosc și apreciază mai mult marca, ceea ce ar putea determina creșterea vânzărilor în viitor. Industria auto este extrem de competitivă, așa că atingerea acestui nivel de creștere a valorii mărcii este pentru Tesla o realizare importantă și o dovadă a valorii mărcii. Tesla trebuie să lucreze acum pentru a proteja această creștere pentru a construi puterea mărcii pe termen lung”, a declarat Alex Haigh, Director de Evaluare în cadrul Brand Finance.

În Top 10 al celor mai valoroase mărci auto din lume se mai regăsesc BMW (40,4 miliarde de dolari), Porsche (36,8 miliarde de dolari), Volkswagen (34 miliarde de dolari), Honda (24,2 miliarde de dolari), Ford (22,3 miliarde de dolari), Hyundai (15,9 miliarde de dolari) și Audi (13,9 miliarde de dolari).

În top 100 mondial al celor mai valoroase mărci din lume figurează și Dacia. Trebuie să remarcăm ascensiunea mărcii autohtone, care a înregistrat un salt de trei poziții, de pe 72 pe 69, situându-se înaintea altor branduri mult mai bine cotate precum Aston Martin, McLaren, Dodge sau Seat.

Ferrari rămâne cel mai puternic brand auto din lume

În pofida faptului că valoarea mărcii este în scădere cu 8%, până la 7,4 miliarde de dolari, Ferrari rămâne cea mai puternică marcă de automobile din lume, cu un scor de 90,7 conform indexului Brand Strength, și cu un rating de marcă AAA+.

Livrările totale ale producătorului auto italian în 2022 au crescut cu 18,5% față de anul anterior, în timp ce veniturile sale au crescut cu 19,3%. Implicarea Ferrari în Campionatul Mondial de Formula 1 continuă să contribuie la consolidarea forței brandului.

Pe locul 2 în acest top se află tot o marcă italiană. Cu o valoare a mărcii de 8,8 miliarde de dolari, Lamborghini a urcat șapte locuri în clasament și este urmată de Porsche, care își păstrează a treia poziție cu o valoare foarte apropiată (8,7 miliarde de dolari).

În fiecare an, Brand Finance analizează 5.000 dintre cele mai mari mărci și publică peste 100 de rapoarte, clasificând brandurile din toate sectoarele și țările.

Cele mai valoroase și puternice mărci din industria auto din lume sunt incluse în clasamentul anual Brand Finance Automotive Industry 2023. Dincolo de calcularea valorii de piață a mărcilor, Brand Finance determină, totodată, și puterea relativă a acestora prin evaluarea investiției în marketing, capitalul părților interesate și performanța afacerii.

Evaluarea realizată de Brand Finance a capitalului propriu al părților interesate încorporează date originale de cercetare de piață adunate de la peste 100.000 de respondenți din 38 de țări și din 31 de sectoare de activitate.

Sursa: Brand Finance

Articole similare

Mercedes-Benz devine primul constructor care testează un sistem de condus autonom de nivel 4

Mihai Morcovescu

Lotus Emeya a stabilit un nou record în materie de timp de încărcare (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Audi își propune să vândă un milion de mașini în China

Andrada Arsenie