AUTOpro
Generale Green car Stiri

Porsche va menține în gama Cayenne V8-ul twin-turbo și după 2030

Producătorul german de automobile Porsche a anunțat că a demarat programul de dezvoltare pentru noua generație a SUV-ului Cayenne.

Potrivit informațiilor oficiale, viitorul model va fi disponibil în trei versiuni de motorizare: benzină, plug-in hybrid și pur electric. Practic, va fi păstrat propulsorul V8 și după 2030.

Noua generație Porsche Cayenne va avea și versiune electrică

Porsche

Cayenne a fost lansat pentru prima dată în 2002, iar de atunci a primit trei generații. Actuala iterație se află pe piață din 2017, iar în urmă cu un an a fost supusă unei operații de restilizare. Reprezentanții companiei din Zuffenhausen spun că vor continua să îmbunătățească modelul astfel încât motorizările să țină pasul cu noile reglementări legislative.

În acest sens, cei de la Porsche au confirmat că SUV-ul lor va fi vândut cu motorul V8 bi-turbo și după 2030. Acesta este anul în care majoritatea mărcilor vor deveni 100% electrice. Propulsorul V8 va suferi o serie de modificări astfel încât să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7.

În acest moment se știe că viitoarea generație va fi oferită în trei variante de motorizare: benzină, plug-in hybrid și electric. Așa cum precizam anterior, germanii au început programul de dezvoltare al noului Cayenne. Acesta va fi dezvoltat pe aceeași arhitectură PPE (Premium Platform Electric) la 800 de volți care este utilizată și de noul Macan electric. Alte detalii tehnice nu au fost dezvăluite deocamdată.

Porsche avansează simultan cu dezvoltarea modelelor sale puternice hibride și cu motoare termice. Până în 2030 și după acest an, SUV-ul de succes va fi oferit cu trei variante de propulsie în întreaga lume”, se arată într-un comunicat oficial al mărcii. Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a confirmat că a patra generație Cayenne va fi lansată la jumătatea actualului deceniu.

Sursa: Porsche

Articole similare

ACAROM: Înmatriculările în România au crescut cu peste 34% în luna aprilie

Mihai Morcovescu

Notățile BMW pentru Salonul Auto de la Leipzig

O nouă criză amenință industria auto

Filip Sîrbu