Producătorul suedez de automobile electrice Polestar a anunțat oficial că se retrage de pe piața sa principală, cea din China, din cauza vânzărilor extrem de reduse în această țară.
Marca scandinavă, fondată de Volvo și co-deținută de chinezii de la Geely, părăsește chiar piața unde produce cele mai multe vehicule. Constructorul își va opri activitatea în China, în ciuda faptului că modelele Polestar sunt fabricate local.
Polestar a vândut doar 69 de unități în prima jumătate din 2025

Datele privind vânzările din prima jumătate a lui 2025 arată o situație dificilă. Astfel, brandul suedez a comercializat în primele șase luni ale anului doar 69 de mașini pe piața din China. De asemenea, în lunile aprilie și mai vânzările au fost zero!
În același interval, la nivel global, marca suedeză a vândut 30.000 de vehicule, înregistrând o creștere de 51% față de primele șase luni ale lui 2024.
Performanța slabă pe piața chineză a fost agravată și de faptul că brandul mai operează un singur showroom, situat în Shanghai. Totodată, magazinul online, care ar fi trebuit să fie principalul canal de vânzare, a fost la rândul lui închis. Presa locală notează și pierderea unor parteneriate importante pentru comercializarea mașinilor în China.






De ce părăsește China brandul Polestar?
Semnele retragerii companiei au început să se amplifice. Astfel, joint-venture-ul cu Star Meizu – Polestar Times Technology – și-a încetat activitatea în aprilie. Compania a trecut, de asemenea, și prin schimbări semnificative de management. CEO-ul din China, Wu Huijing, a plecat recent, fiind înlocuit de Hu Shiwen în funcția de reprezentant legal al Polestar Automobile Sales Co., Ltd.
Potrivit NBD Auto, citat de CarNewsChina, principalul investitor în Geely Holding Group, controlat de președintele Geely, Li Shufu, PSD Investment a oferit o „injecție” de numerar de 200 de milioane de dolari în Polestar. În acest sens, PSD Investment și-a majorat participația în Polestar la 44%, participația combinată a lui Li în marca suedeză crescând la 66%. În plus, participația Volvo în brandul european s-a redus de la 18% la 16%.
În prezent, Polestar oferă pe piață trei modele electrice, urmând să lanseze încă trei în următorii ani. Unul dintre acestea, #3, care este produs atât în China, cât și în Statele Unite, urmează să fie fabricat și în Slovacia. Momentan nu există informații dacă uzinele din China vor fi închise.