AUTOpro
Generale

Peugeot 308 a fost ales Car Of The Year 2014 în Europa

Este finalul fericit al unei selecții finale controversate realizate de Juriul European COTY. Modelele selecționate în finală sunt atât de diverse încât este aproape imposibil să fie comparate. Tesla Model S este astăzi probabil cel mai aclamat automobil din lume, fiind sigurul automobil pur electric cu o autonomie mai mare de 300 Km. Dar este un automobil de lux care ajunge să coste binișor peste 100.000 Euro, fiind vândut doar în câteva piețe Europene. În aceiași finală a mai fost un automobil electric, BMW i3 ce poate fi cu greu comparat cu Tesla, fie și numai pentru că este un alt segment și costă de două ori mai puțin. Tot din zona de superlux vine și Mercedes-Benz Clasa S, o mașină dotată cu cele mai noi tehnologii din lume, dar care nu au fost suficiente pentru a pleca de pe ultimul loc între cele 7 finaliste. De altfel, la festivitatea de la Geneva, primii care au părsit locul de desfășurare au fost cei de la Mercedes care au refuzat să dea orice declarație pe marginea rezultatului.

2014-Peugeot-308-Facelift

Noul Peugeot 308 nu are nimic în comun cu aceste mașini. În schimb este mult mai comparabil cu Mazda 3 sau Skoda Octavia și chiar cu Citroen C4 Picasso, care nu au prins podiumul competiției. După mai multe ediții cu învingători controversați, concursul Car of the Year are un câștigător legitim, un model de volum așa cum a fost zeci de ani „Mașina Anului în Europa”. „Nu eram deloc siguri că vom câștiga. De la COTY te poți aștepta la orice. În anii trecuți, cu modele absolut comparabile, ne-am clasat foarte modest deși am avut competitori mai slabi dpdv tehnologic. Acum ne-am bătut cu modele dotate cu tehnologii ultimul răcnet și am câștigat. Nu mai contează. Important este acest rezultat!” ne spunea unul din executivii grupului PSA care a acceptat să facă acest comentariu doar sub condiția anonimatului. Până la urmă, pentru Peugeot, totul este ok când se termină cu bine. Noul 308 merită acest titlu și probabil că va avea un plus de vânzări la nivel european față de situația actuală care nu este rea deloc.

Victoria în Car of the Year vine pe fondul unor transformări radicale la grupul Peugeot Citroen care includ noi acționari majori – grupul chinez Dongfeng și statul francez – alături de familia Peugeot. Se adaugă și un nou CEO, Carlos Tavarez, fostul CEO al Renault, care a promis că va revoluționa grupul transformându-l într-o corporație competitivă la nivel mondial.

 Rezultate finale COTY 2014

peugeot-308-2014-09

Peugeot 308     307 points

BMW-i3_2014_1600x1200_wallpaper_6f

BMW i3    223 points

Tesla-Model_S_2013_1600x1200_wallpaper_15

Tesla Model S 216 points

517828407_cv1

Citroen C4 Picasso 182 points

Mazda-3_2014_1600x1200_wallpaper_62

Mazda 3 180 points

Car_of_the_Year_2014

Skoda Octavia 177 points

Mercedes-Benz-S-Class_2014_1600x1200_wallpaper_72

Mercedes-Benz Clasa S  170 points

Text: Dan Vardie
Foto: Producători

Articole similare

Ford are planuri mari pentru AI

Filip Sîrbu

Premieră mondială – Primul producător de automobile din Vietnam!

Filip Sîrbu

DS Automobiles va deveni mai „verde”

Filip Sîrbu