AUTOpro
Generale Green car Stiri

Nissan a dezvăluit noua generație a modelului electric Leaf

Constructorul de automobile japonez Nissan a prezentat oficial cea de-a treia generație a modelului electric Leaf, un nume emblematic în tranziția către mobilitatea fără emisii.

Noul model, construit pe platforma CMF-EV, vine în două variante de putere și de baterie. Acesta va putea fi comandat începând din toamna anului curent, iar livrările sunt programate pentru primăvara lui 2026.

Noul Nissan Leaf oferă o autonomie de până la 604 kilometri

Lansat pentru prima dată în 2010, Leaf a fost primul automobil electric de serie produs la scară largă, deschizând calea către o industrie care astăzi se află în plină expansiune.

Cu peste 700.000 de unități vândute la nivel global, Leaf a devenit un simbol al inovației sustenabile. Noua generație vine să reafirme acest statut, aducând tehnologii moderne, autonomie crescută și un design cu identitate puternică.

Din punct de vedere estetic, noul Leaf adoptă o linie de caroserie fastback și un limbaj vizual geometric, cu accente futuriste. Blocurile optice LED în formă de „V”, unite printr-o bandă luminoasă, încadrează logo-ul Nissan iluminat. Mânerele portierelor sunt complet integrate în caroserie, iar jantele, disponibile în dimensiuni de 18 sau de 19 inch, au fost optimizate pentru eficiență aerodinamică.

Spatele mașinii este dominat de stopuri 3D, în timp ce coeficientul aerodinamic Cx este de 0,25 pentru versiunea europeană (față de 0,26 pentru piața japoneză și cea americană). Clienții pot alege dintr-o paletă de șapte culori, printre care nuanța oficială de lansare Luminous Teal.

Interior digital, spațios și conectat

Habitaclul vine la „pachet” cu două ecrane generoase, de 14,3 inch fiecare, cu un sistem audio Bose Personal Plus, care are difuzoare integrate în tetiere, materiale de calitate superioară, lumini ambientale și un plafon panoramic inteligent, care devine opac printr-o simplă apăsare de buton.

Spațiul de încărcare din portbagaj atinge 437 de litri cu toate scaunele în poziție normală, ceea ce face ca Leaf să rămână o alegere practică pentru naveta zilnică și escapadele de weekend.

În ceea ce privește propulsia, clienții vor putea alege între două versiuni de baterie. Una de 52 kWh, care promite o autonomie de până la 436 km (în regim WLTP, încă neomologat oficial), și alta de 75 kWh, cu o autonomie estimată la 604 km. Încărcarea rapidă este disponibilă cu o putere de până la 150 kW, suficient cât să ofere energie pentru o autonomie de 417 km în doar 30 de minute.

La o viteză constantă de 130 km/h pe autostradă, Nissan estimează că noul Leaf poate parcurge aproximativ 330 km cu o singură încărcare.

Leaf integrează noua tehnologie V2L (Vehicle-to-Load), prin care utilizatorii pot alimenta diverse aparate electrice și electrocasnice direct de la bateria mașinii. De asemenea, este compatibil și cu V2G (Vehicle-to-Grid), tehnologie care permite reinjectarea energiei în rețeaua electrică, sprijinind astfel echilibrarea consumului urban.

Până la 218 CP și 355 Nm

Detaliile oficiale despre versiunile europene urmează să fie confirmate. Dar, pentru referință, varianta americană cu baterie de 52 kWh oferă 177 CP și 345 Nm, iar cea cu 75 kWh ajunge la 218 CP și 355 Nm. Această configurație asigură un echilibru între eficiență și dinamică, potrivit pentru uzul cotidian urban și extraurban.

Pentru clienții din Europa, noul Nissan Leaf va fi asamblat la uzina din Sunderland, Marea Britanie, parte din strategia niponilor de a localiza producția modelelor electrice. Comenzile vor fi deschise din toamnă, iar primele livrări sunt așteptate în primăvara anului viitor.

Sursa: Nissan

Articole similare

Renault intenționează să producă modele electrice în Coreea de Sud

Chinezii de la NIO au inaugurat prima stație de schimb de baterii din Europa

Mihai Morcovescu

Panamera al doilea

administrator_autopromag