Japonezii de la Nissan au anunțat că noua generație a modelului Leaf a început să fie asamblată la fabrica din Sunderland (Anglia).
Uzina britanică a fost transformată pentru producția de vehicule electrice, iar bateriile sunt fabricate într-o nouă gigafabrică situată lângă linia de asamblare.
Nissan a investit 450 de milioane de lire sterline în uzina din Sunderland

Uzina britanică a trecut printr-un amplu proces de transformare, care a vizat atât modernizarea liniilor de producție, cât și optimizarea lanțului de aprovizionare. Investiția a inclus introducerea a 78 de roboți high-tech noi în atelierul de caroserie, implementarea unei tehnologii avansate de sudură cu laser, capabilă de o precizie de până la 0,3 milimetri, precum și utilizarea a 475 de vehicule ghidate automat pentru transportul componentelor.
De asemenea, au fost montate 137 de matrițe noi în secția de prese și componente din plastic pentru cele 42 de panouri diferite ale caroseriei lui Leaf. În paralel, cei aproximativ 6.000 de angajați ai fabricii au beneficiat de peste 360.000 de ore de instruire.
Scopul acestor modificări a fost pregătirea fabricii pentru producția noii generații Nissan Leaf, care marchează și aplicarea concretă a strategiei EV36Zero. Este vorba despre planul companiei nipone pentru tranziția către mobilitatea electrică.









Leaf oferă o autonomie de peste 620 de kilometri
Noul Nissan Leaf promite o autonomie de până la 622 de kilometri atunci când este echipat cu bateria de 75 kWh. În plus, la o stație de încărcare rapidă de 150 kW, o repriză de încărcare de 30 de minute este suficientă pentru a adăuga energie pentru circa 420 de kilometri de autonomie.
Noul Leaf va oferi o experiență complet conectată, cu Google integrat și tehnologii avansate de asistență a șoferului. Totodată, clienții vor beneficia de noul cockpit complet digital, cu două ecrane de 14,3 inch și aplicația NissanConnect Services
Pe lângă noua generație Leaf, la fabrica din Sunderland va fi asamblat și viitorul model Nissan Juke, consolidând rolul uzinei ca hub strategic pentru producția europeană a mărcii. În cadrul strategiei globale Ambition 2030, Nissan urmărește neutralitatea carbonică până în 2050 și o mobilitate sustenabilă.

