Producătorul chinez de vehicule electrice NIO și-a propus să lanseze primul său automobil dotat cu sistem de propulsie hibridă în 2026.
Viitorul model va fi destinat exclusiv piețelor internaționale, urmând să fie comercializat inclusiv în Europa.
NIO va dezvălui pe 21 decembrie primul model dedicat Europei
NIO a produs până în prezent doar vehicule pur electrice. De altfel, compania cu sediul în Shanghai a negat săptămâna trecută o informație conform căreia ar urma să lanseze un vehicul hibrid, însă un ultim raport vine să confirme informația inițială.
Potrivit Reuters, preluat de CvEVPost, NIO va construi primul său vehicul hibrid. Asta, pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă constructorii chinezi care vând mașini cu emisii zero pe piețele străine, care au creat bariere comerciale și au dezvoltat mai lent instalații de încărcare. Totodată, această decizie a fost influențată de investitorul majoritar CYVN Holdings, care numai în 2023 a investit 2,2 miliarde de dolari în NIO.
Dacă totul va decurge conform planului, debutul viitorului model hibrid va avea loc la finalul anului 2026, iar livrările vor demara în 2027. Mașina va fi dedicată exclusiv piețelor externe și nu va fi disponibilă și în China, acolo unde NIO va continua să comercializeze doar vehicule electrice echipate cu baterii interschimbabile. NIO nu a comentat planul modelului hibrid, dar spune că marca Firefly va folosi tehnologia EV, fără a detalia, mai precizează sursa citată.
Pe 1 noiembrie, publicația chineză Yicai, citând mai multe surse independente, a raportat că Firefly va folosi un grup motopropulsor hibrid cu gamă extinsă și că produsul este așteptat în 2026. Co-fondatorul și președintele NIO, Qin Lihong, a negat informația, spunând doar că Firefly va fi lansat cu ocazia „NIO Day”.
Însă, până atunci, pe 21 decembrie, constructorul chinez va prezenta sub brandul Firefly primul său model adaptat pieței de masă europene. Acesta va avea un design care reflectă preferințele consumatorilor din regiune pentru automobile de clasă compactă.
Între timp, Uniunea Europeană a adoptat noile taxe vamale privind importurile de vehicule pur electrice din China, care au intrat în vigoare la 30 octombrie. În schimb, mașinile hibride beneficiază de scutiri tarifare, facilitând exportul acestora în Europa și susținând planurile de extindere ale mărcii pe piața europeană.