AUTOpro
Generale Green car Stiri

Firefly EV, modelul cu care chinezii atacă segmentul urbanelor electrice din Europa

Producătorul chinez de automobile electrice NIO a lansat în vara acestui an noul model electric urban Firefly pe piețele europene.

Primul model cu emisii zero comercializat sub noul brand își propune să atragă clienți de la mărci precum MINI și Smart.

Noul NIO Firefly costă mai puțin de 30.000 de dolari și este disponibil în mai multe țări din Europa

NIO

Spuneți „ni hao” primului vehicul electric al mărcii Firefly deținută de producătorul chinez NIO. La prima vedere, acesta seamănă cu hatchback-ul Honda e care a fost disponibil în Europa și în Japonia.

Există, însă, un detaliu estetic major care deosebesc cele două modele. Este vorba despre farurile și stopurile LED, care sunt dispuse într-o configurație neobișnuită, care amintește de o cameră de smartphone cu trei lentile. În rest, profilul hatch-ului chinezesc ar putea fi ușor de confundat de la distanță cu electrica niponă.

De asemenea, noul model electric are aproximativ aceleași dimensiuni (și prețuri) cu un MINI Cooper EV. În Europa, modelul asiatic nu concurează cu Honda e, care a fost scoasă din producție la începutul anului 2024. Prețul este semnificativ mai ridicat din cauza taxelor și a costurilor suplimentare. Cu toate acestea, tariful este mai mic comparativ cu cel al unor modele rivale de la MINI și Smart.

Cât costă noul NIO Firefly EV

Conform Electrive, prețul noului Firefly EV depinde de țara unde este comercializat, dar nu depășește 30.000 de euro. Mai exact, în Norvegia, acest model este disponibil de la jumătatea lunii august la prețul de 23.500 de euro. În schimb, în Olanda, Firefly EV costă 29.900 de euro. Modelul este disponibil și pe alte piețe, precum Portugalia, Danemarca, Grecia, Cipru și Bulgaria 

La banii ăștia clienții primesc un motor de 143 CP, care ajută mașina să sprinteze de pe loc până la 100 km/h în 8,1 secunde. Unitatea primește energie de la o baterie de 41,2 kWh, care oferă o autonomie WLTP estimată la 330 de kilometri sau 470 km pentru o utilizare exclusiv în oraș. Acumulatorul se încarcă rapid la o stație de 100 kW de la 10% la 80% în 29 de minute. De asemenea, Firefly EV dispune de un compartiment frontal („frunk”) de 92 de litri, iar volumul maxim de încărcare ajunge la 1.250 de litri cu scaunele din spate pliate.

NIO intenționează să creeze o rețea proprie de stații pentru schimbarea bateriilor mașinilor Firefly în Europa. Aceasta va avea costuri estimate la aproximativ o treime din cele ale stațiilor existente pentru modelele sale principale.

Spre deosebire de strategia NIO, care vinde vehiculele direct consumatorilor, fără intermediari, Firefly va opta pentru o metodă de vânzare prin rețelele de dealeri multimarcă deja existente. Firefly EV va fi lansat și în alte țări europene, precum Germania, Suedia, Austria și Polonia. De asemenea, în 2026, modelul electric ar urma să ajungă și în România.

Sursa: Firefly

Articole similare

LEVC VN5, vanul electric cu autonomie de 484 km

Ford începe astăzi la Craiova producția europeană a noului SUV EcoSport pentru a acoperi cererea în creștere a clienților acestui segment

Filip Sîrbu

Noul Mitsubishi Outlander PHEV destinat pieței din Europa va fi lansat în 2024

Mihai Morcovescu