Producătorul chinez Geely se bucură de un real succes cu modelul de oraș complet electric Geome Xingyuan, unul dintre cele mai accesibile din portofoliul mărcii asiatice.
Hatchback-ul compact a fost vândut în peste 200.000 de exemplare de la lansarea oficială, la final de 2024. Comercializat în prezent în China, Geome ar putea ajunge și în Europa.
Geely Geome Xingyuan oferă peste 400 de litri de spații de depozitare

Construit pe platforma GEA, dedicată exclusiv vehiculelor electrice, Geely Geome Xingyuan combină un design atrăgător cu soluții tehnice inteligente. În China, modelul este comercializat în cinci versiuni, cu prețuri care variază între echivalentul a 8.700 și 12.500 de euro, poziționându-se ferm în zona entry-level a pieței EV-urilor.
Cu o lungime de 4,14 metri, o lățime de 1,80 metri și o înălțime de 1,57 metri, Geome Xingyuan se încadrează perfect în segmentul B, unul extrem de popular atât în Asia, cât și în Europa.
Deși este un model compact, interiorul este spațios și oferă soluții remarcabile de depozitare. De asemenea, portbagajul are 375 litri, spațiul frontal (frunk) are 70 litri, iar torpedoul are 10 litri. În plus, există un compartiment suplimentar de 20 litri sub bord, un detaliu rar în această clasă.



Performanță și autonomie adaptate nevoilor urbane
Versiunea de bază este echipată cu un motor electric de 78 CP și o baterie LFP (litiu-fier-fosfat) de 30,1 kWh, care asigură o autonomie de 310 km în ciclul de testare CLTC (aproximativ 270 km WLTP). Versiunea superioară vine cu un motor de 114 CP și un acumulator de 40,1 kWh, capabilă să ofere o autonomie de până la 410 km CLTC (aproximativ 350 km WLTP).
Încărcarea rapidă este disponibilă standard, iar repriza 30%-80% se realizează în doar 21 de minute. În plus, Geome Xingyuan suportă încărcare bidirecțională de 3,3 kW, o funcție utilă pentru alimentarea altor dispozitive sau chiar a unei locuințe în cazuri de urgență.
La interior, compacta de la Geely adoptă sistemul Flyme Auto, dezvoltat în colaborare cu Meizu. Acesta integrează funcții de inteligență artificială, recunoaștere vocală și control complet asupra ecosistemului digital al mașinii. Această abordare plasează modelul în linie cu cele mai moderne tendințe din segmentul EV.
Dacă Geely va decide să aducă Geome Xingyuan în Europa, modelul va fi adaptat cerințelor specifice privind siguranța, conectivitatea și standardele de emisii. Acesta ar putea deveni o opțiune extrem de atractivă, mai ales dacă va fi poziționat în jurul pragului de 20.000 de euro.
Geome este rezultatul unei repoziționări. Fostul brand Geometry, inițial separat de Geely, a fost integrat și reorganizat ca o serie de modele sub marca principală Geely, potrivit EVMarket.ro. În prezent, gama Geome cuprinde șase vehicule: Panda Mini, Panda Knight, G6, M6, E și A, iar Xingyuan este cea mai nouă adiție.