AUTOpro
Generale Green car Stiri Tehnologie

Mercedes-Benz testează prototipuri EQS echipate cu o baterie solid-state care oferă autonomie de 1.000 km

Producătorul german de automobile Mercedes-Benz a demarat testele cu vehicule electrice care folosesc o nouă baterie solid-state.

Aceasta promite să ofere o autonomie de circa 1.000 de kilometri cu o singură încărcare.

Noua baterie solid-state Mercedes-Benz va extinde autonomia cu 25%

Mercedes-Benz
Baterie solid-state de la Factorial Energy

Mercedes-Benz se numără printre puținii constructori din industria auto și nu numai care dezvoltă noi baterii solid-state cu scopul de a oferi mai multă autonomie, dar și un plus de siguranță și de eficiență energetică. De altfel, marca din Stuttgart a demarat deja testele pe șosea cu câteva prototipuri EQS echipate cu astfel de acumulatori.

Producătorul german colaborează în acest proiect cu americanii de la Factorial Energy. Prototipurile berlinei electrice EQS au fost adaptate pentru a putea integra acest tip de baterie solid-state. Deși specificațiile complete nu au fost deocamdată dezvăluite, cei de la Mercedes-Benz au precizat că bateria are o carcasă cu 12 module suficient de flexibilă pentru diferite configurații.

Carcasa a fost regândită, incluzând actuatoare pneumatice, o tehnologie care a fost dezvoltată de inginerii echipei de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas. Aceste actuatoare au rolul de a regla expansiunea și contracția materialelor din celulele bateriei pe parcursul proceselor de încărcare și de descărcare. În acest fel, contribuie la o durabilitate și la o stabilitate îmbunătățite.

Oficialii mărcii se așteaptă ca noua baterie în stare solidă să extindă autonomia cu aproximativ 25%. Actualul Mercedes-Benz EQS 450+ este echipat cu un acumulator litiu-ion de 118 kWh, care oferă o autonomie de până la 822 de kilometri, conform ciclului de testare WLTP. În schimb, bateriile solide care sunt în curs de dezvoltare promit să sporească autonomia până la aproximativ 1.000 de kilometri.

În același timp, reprezentanții Factorial Energy își propun să deblocheze peste 965 de kilometri autonomie cu 40% economie de greutate comparativ cu bateriile Li-ion convenționale. Compania spune că Solstice este cu 33% mai mică decât o baterie actuală de 90 kWh, cântărind 227 kg.

Sursa: Mercedes-Benz via Electrek

Articole similare

“Opel va rămâne la fel de germanic ca și până acum” – Carlos Tavares

Filip Sîrbu

Uzina de anvelope Michelin Victoria împlinește 80 de ani

Dragos Baltateanu

Carlos Tavares despre Stellantis: „Great, rather than big”

Dan Vardie