Datele preliminare publicate de APIA arată că românii au preferat mașini de import, în loc de mașini noi. Avem și topul mărcilor pentru ambele categorii!
Conform APIA, în 2021 românii au cumpărat cu 4,1% mai puține mașini noi față de 2020. Au fost preferate mașinile rulate, înmatriculările second hand înregistrând o creștere de 3,7% în 2021 față de 2020.
Dacia și-a menținut dominația la capitolul autovehicule noi, chiar dacă vânzările de autoturisme au scăzut cu aproape 13% anul trecut.
Pe locul 2 a rămas Hyundai care a înregistrat o creștere spectaculoasă la vânzări în 2021 – 39,1%. La fel s-a întâmplat și cu Toyota. Firma japoneză a vândut cu 39,3% mai multe autoturisme în 2021, dar a rămas pe locul 3.
Top 5 vânzări de autoturisme noi este completat de Ford și Renault, fiecare cu peste 8.100 de mașini comercializate.
Situația se schimbă la autoturisme rulate! Datele centralizate arată că modelele germane rămân în topul preferințelor șoferilor români. VW, Audi și BMW au rămas în top 3, însă Volkswagen deține supremația – au fost înmatriculate peste 98.000 de mașini rulate. Audi și BMW împart aproape aceeași valoare. Fiecare marcă a ajuns cu peste 38.000 de modele la românii care nu vor mașini noi mai accesibile.
Rămâne de văzut ce se va întâmpla în 2022, având în vedere că în luna decembrie 2021 vânzările de mașini noi (excluzând vehiculele comerciale, autocarele și cele speciale) au cunoscut o scădere de 25,8%.