Producătorii de automobile din China își vor îmbunătăți cota de piață globală cu zece procente până în 2030, potrivit unui studiu realizat de o firmă americană de consultanță.
În același timp, China va controla 12% din piața europeană și 72% din piața internă până la sfârșitul deceniului.
Cota de piață globală a producătorilor din China va crește la 33%
Extinderea rapidă a producătorilor din China pe piețele globale, inclusiv în Europa, a determinat autoritățile din mai multe țări de aici să impună restricții mașinilor produse în această țară. Prin această măsură se încearcă protejarea producătorilor locali în fața celor chinezi.
Cu toate acestea, una din trei mașini care vor fi vândute la nivel mondial în 2030 va purta sigla unui constructor din China. Aceasta este noua predicție șocantă a experților de la firma americană de consultanță AlixPartners.
Automobilele produse în China vor deține o cotă de 33% din piața auto mondială până la sfârșitul acestui deceniu. Creșterea ponderii mașinilor chinezești se va datora costurilor de producție mai mici și a unei dezvoltări mai rapide comparativ cu alți producători. Mașinile produse în această țară asiatică reprezintă în prezent 21% din piața globală.
Pe piața autohtonă, producătorii din China vor ajunge să dețină o cotă de 72% până în 2030. Aceasta va reprezenta o creștere cu 13% comparativ cu cât este în prezent. Mai mult decât atât, exporturile către piețele globale vor crește de la trei milioane de mașini în 2024 la nouă milioane la finalul deceniului.
În Europa, unde producătorii chinezi au crescut rapid în ultimii ani, este de așteptat ca până în 2030 cota de piață să se dubleze, de la 6% la 12%, potrivit AlixPartners. În același timp, experții preconizează că, în Orientul Mijlociu și Africa, vânzările se vor majora de la 8 la 39%, în timp ce livrările în America Centrală și de Sud ar putea crește la 28%de la 7, relatează Carscoops, care citează CNBC.
Singurele piețe unde producătorii din China vor avea o reprezentare mai mică vor fi cele din America de Nord și din Japonia. Conform studiului realizat de AlixPartners, producătorii chinezi vor reprezenta doar 3% din piața nord-americană până în 2030 și, respectiv 1% din piața niponă.