AUTOpro
Generale Emisii CO2 Industrie Stiri

Luca de Meo: „Producătorii auto ar putea fi amendați cu până la 15 miliarde de euro”. Care este motivul?

Potrivit șefului Grupului Renault, Luca de Meo, constructorii din industria auto riscă amenzi de până la 15 miliarde de euro.

Aceste sancțiuni ar putea fi aplicate dacă producătorii nu vor îndeplini noile cerințe privind emisiile de CO2.

Luca de Meo spune că producția europeană ar putea fi redusă cu peste 2,5 milioane de vehicule

Luca de Meo

Producătorii de automobile se confruntă cu ținte de CO2 mai dure începând cu 2025. Uniunea Europeană va impune o nouă limită a emisiilor medii pentru automobilele noi la 94 de g/km comparativ cu limita actuală de 116 g/km.

Această schimbare a generat o stare de îngrijorare în rândul constructorilor, care se tem că nu vor putea respecta noile cerințe. Producătorii care nu vor atinge aceste noi obiective riscă amenzi uriașe. Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a subliniat această problemă și a avertizat că industria auto europeană ar putea fi sancționată cu până la 15 miliarde de euro dacă nu va îndeplini noile cerințe privind emisiile.

„Dacă evoluția vehiculelor electrice va rămâne la nivelul actual, industria europeană ar putea plăti amenzi de 15 miliarde de euro sau ar putea fi nevoită să reducă producția cu peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo într-un interviu acordat unui post de radio francez, citat de Automotive News.

Acesta a adăugat că ritmul actual de creștere a producției de mașini electrice este doar jumătate din ceea ce ar trebui pentru a evita sancțiunile financiare. Șeful Renault a subliniat, de asemenea, dificultățile cu care se confruntă industria în adaptarea la noile limite de emisii pentru 2025 și a solicitat mai multă flexibilitate din partea autorităților.

Depășirea limitelor de emisii poate duce la amenzi de 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 pe km care depășește limita, înmulțit cu numărul de vehicule vândute. Acest lucru ar putea duce la penalități de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.

„Toată lumea vorbește despre 2035, dar ar trebui să ne concentrăm pe 2025 pentru că deja ne confruntăm cu provocări. Avem nevoie de mai multă flexibilitate. Impunerea de termene limită și sancțiuni fără a oferi soluții flexibile este foarte riscantă”, a mai spus Luca de Meo.

Sursa: Automotive News (înreg.)

Articole similare

BMW a publicat noi imagini cu i5, versiunea electrică a viitorului Seria 5. Debutul, pe 24 mai (cu video)

Mihai Morcovescu

BMW a publicat un teaser cu cea de-a doua generație X2: profil de coupe și grilă iluminată

Mihai Morcovescu

Renault închide divizia RS și marchează momentul prin lansarea Megane RS Ultime, ediție limitată la 1.976 de unități

Darius Pana