AUTOpro
Generale Stiri

Lexus va opri definitiv producția coupe-ului RC la final de 2025

Constructorul japonez de automobile premium Lexus a confirmat că va opri producția modelului RC spre finalul acestui an.

Până atunci, însă, marca asiatică a dezvăluit o ediție specială de adio, care marchează eliminarea coupe-ului premium din portofoliu.

Lexus RC va fi eliminat din producția în noiembrie 2025

Lexus

Au trecut zece ani de când Lexus a lansat modelul RC (n.n. – Radical Coupe). Fiind unul dintre cele mai vechi modele Lexus, nu este de mirare că acesta va fi eliminat din gamă. Reprezentanții companiei au anunțat că producția se va încheia în luna noiembrie 2025, atât pentru versiunea standard, cât și pentru cea de performanță RC F.

Pentru a aduce un omagiu final, cei de la Lexus au lansat o ediție finală a coupe-ului sportiv, denumită sugestiv Final Edition. Modelele incluse în ofertă sunt RC300, RC300h și RC350, care sunt deja disponibile pe piețele din Japonia și din SUA. Ediția de rămas bun se evidențiază printr-o nuanță exterioară exclusivistă Sonic Iridium. Aceasta este oferită ca alternativă la cele opt nuanțe existente, care pot fi combinate cu oglinzi laterale negre rabatabile electric.

Aspectul exterior este completat de un set de jante Enkei pe 19 inch, cu etriere de frână roșii și detalii personalizate precum o emblemă specială pe capotă. De asemenea, există și o serie de elemente aerodinamice din fibră de carbon. În habitaclu regăsim numeroase accente din piele de căprioară, iar clienții pot opta pentru o temă interioară, denumită Black & Flare Red.

Modelul Lexus RC a debutat în 2014 în variante de motorizare I4, V6 și V8 de 5,0 litri, atât convenționale, cât și hibride, cu puteri între 241 și 477 CP. O actualizare semnificativă a fost introdusă patru ani mai târziu, iar varianta de top RC F Track Edition este pusă în mișcare de un propulsor de 475 CP și 535 Nm de cuplu.

De la lansare, Lexus RC a fost comercializat în aproximativ 79.000 de unități la nivel global, 12.000 dintre acestea fiind versiuni RC F. Constructorul japonez plănuiește să introducă un succesor pentru acest coupe, dar și pentru LC, care ar putea să fie botezat LFR. Lansarea este așteptată în cursul acestui an.

Sursa: Motor1

Articole similare

Stațiile de încărcare pentru camioane electrice vor avea nevoie de o putere imensă, cât pentru un mic oraș

Darius Pana

Toyota a prezentat noul model Crown Sport: motor hibrid de 234 CP

Mihai Morcovescu

Vânzările Dacia au crescut în 2022 cu aproape 7% comparativ cu anul 2021

Mihai Morcovescu