Constructorul chinez de automobile electrice Leapmotor ar putea să-și asambleze vehiculele în uzine din Germania sau din Slovacia.
Brandul asiatic și partenerul său principal, Grupul Stellantis, au renunțat la planul de a lansa un al doilea model electric în Polonia.
Leapmotor va muta producția SUV-ului C10 din Polonia
În momentul de față, Leapmotor și Stellantis explorează posibilitatea de a fabrica noi modele cu emisii zero în unități de producție de pe Bătrânul Continent.
Conform unor surse anonime, companiile au decis să renunțe la producția unui nou model electric la uzina Stellantis din Tychy (Polonia). Aici este asamblat în prezent modelul de clasă mică T03, primul model al chinezilor destinat exclusiv pieței europene.
Decizia vine după ce guvernul chinez le-a spus producătorilor auto să oprească investițiile mari în țările europene care susțin impunerea de taxe suplimentare pentru vehiculele electrice produse în China. Iar Polonia se numără printre cele zece state membre ale Uniunii Europene care au susținut decizia UE de a impune tarife de până la 45% pentru mașinile cu zero emisii fabricate în China.
Acum, cele două părți iau în considerare două variante. Prima ar fi fabrica Stellantis din orașul german Eisenach, unde sunt produse modele Opel. Producția în Germania ar fi mai scumpă comparativ cu cea din Polonia în ceea ce privește costurile cu utilitățile și cu forța de muncă. Cea de-a doua variantă ar fi Trnava (Slovacia), unde sunt asamblate modele Citroen și Peugeot.
Indiferent de variantă, cert este faptul că într-una dintre acestea va fi produs noul SUV electric B10, potrivit sursei citată anterior, preluată de Automotive News. Până în acest moment, nici Leapmotor, nici Stellantis nu au oferit detalii suplimentare referitor la această decizie, iar producția modelului T03 rămâne incertă.