AUTOpro
Generale Motorsport Stiri

Lancia a încheiat prima etapă a testelor cu noul model de competiție Ypsilon Rally4 HF

Constructorul italian de automobile Lancia a finalizat prima etapă a testelor oficiale cu noul model de competiție Ypsilon Rally4 HF.

Este vorba despre mașina cu care marca torineză va reveni în cursele de raliuri după o absență de 32 de ani.

Noua Lancia Ypsilon Rally4 HF a fost pilotată de un dublu campion mondial de raliuri

Lancia

Versiunea de performanță a modelului de clasă subcompactă a fost lansat oficial în primăvara acestui an. Noul model de raliuri Lancia Ypsilon Rally4 HF este construit în conformitate cu noile reglementări internaționale „Rally4” pentru mașinile de concurs cu tracțiune față.

Producătorul italian a încheiat prima fază a testelor oficiale cu mașina cu care va reveni în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) după o pauză de 32 de ani. Pentru aceste teste s-a apelat la serviciile fostului pilot de raliuri Miki Biasion. Acesta este cel mai de succes pilot italian din toate timpurile, el reușind să câștige titlul mondial cu modelul emblematic Lancia Delta Integrale a echipei Martini Racing, în 1988 și 1989.

Noua Ypsilon Rally 4 este propulsată de un motor turbo cu 3 cilindri de 1,2 litri, care dezvoltă 212 CP. Acesta este asociat la o transmisie secvențială cu 5 trepte. De asemenea, mașina primește și un diferențial mecanic cu alunecare limitată.

Modelul de competiție va fi disponibil începând cu luna mai 2025 și într-o versiune pur electrică de 280 CP, care va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde. Debutul competițional al noii Lancia Ypsilon Rally4 HF va avea loc în 2025.

„Astăzi am condus Lancia Ypsilon Rally4 HF într-un test special și trebuie să recunosc că prima impresie a fost foarte bună. Am lucrat pentru a îmbunătăți performanțele mașinii prin reglarea mai multor parametri, și anume răspunsul motorului, aderența și ținuta de drum. De asemenea, am perfectionat sistemul de franare și reacția cutiei de viteze. Sunt foarte onorat că pot să contribui atât la dezvoltarea noului Ypsilon Rally4 HF, cât și a versiunii de serie Ypsilon HF, două modele esențiale din planul de renaștere a mărcii”, a declarat Miki Biasion.

Sursa: Lancia

Articole similare

Încărcarea wireless rapidă și autonomă a EV-urilor, posibilă la scară largă

Florin Amariei

Divizia Horse, care va furniza motoare termice pentru Dacia, și-a început activitatea

Mihai Morcovescu

Premieră națională: Drive test Opel Grandland X

Filip Sîrbu