Constructorul sud-coreean de automobile KIA a dezvăluit oficial cea de-a doua generație a crossover-ului compact Stonic.
Modelul vine cu un design complet revizuit atât la exterior, cât și la interior, precum și cu două motorizări, dintre care una mild-hybrid.
Noua iterație KIA Stonic adoptă limbajul estetic „Opposites United”

Noul Stonic adoptă noul limbaj de design „Opposites United”, care se caracterizează printr-o parte frontală redesenată. Aceasta include faruri cu noua semnătură luminoasă KIA Star Map, o grilă mai proeminentă și o bară de protecție cu aspect modern. La spate, stopurile au fost actualizate și el cu o grafică luminoasă diferită, în timp ce hayon-ul prezintă un design nou. În plus, bara de protecție este acum mai simplificată.
Aspectul exterior este completat de jantele de 16 sau 17 inch cu design nou, acestea din urmă fiind rezervate pentru echiparea de top GT-Line. De asemenea, paleta de culori include două nuanțe noi: Adventurous Green și Yacht Blue.
Comparativ cu generația anterioară, noul KIA Stonic a crescut puțin în lungime (+25 mm), în timp ce lățimea și înălțimea au rămas neschimbate: 1.760 mm și, respectiv 1.520 mm. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.580 mm, dimensiune identică cu cea de pe vechiul model. Totodată, volumul portbagajului este tot de 352 litri.
Pentru început, Stonic va fi disponibil în două variante de echipare: Base Line și GT-Line. Interiorul a fost complet redesenat, cu o planșă de bord nouă, un volan restilizat și un nou ansamblu digital alcătuit din două display-uri de câte 12,3 inch. Comenzile tradiționale au fost înlocuite cu sistemul Multimode Touch Display, care gestionează mai multe funcții, inclusiv climatizarea. În plus, maneta schimbătorului de viteze și consola centrală au fost redesenate, acum sunt disponibile porturi USB-C, încărcare wireless și iluminare ambientală.












Două motorizări: una termică și alta mild-hybrid
KIA Stonic 2026 va fi disponibil cu un motor pe benzină 1.0 T-GDI oferit în două versiuni. Una pur termică de 100 CP și cu o viteză maximă de 179 km/h și alta mild-hybrid de 115 CP, care poate atinge o viteză de top de 182 km/h. Ambele variante pot fi asociate unei cutii manuale cu 6 trepte sau unei transmisii automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj.
Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 11 secunde (versiunea cu cutie manuală) și 12,1 secunde (transmisie automată) pentru versiunea pur termică. Modelul mild-hybrid oferă timpi mai buni, de 10,7 și 10,8 secunde, în funcție de transmisie.
Stonic beneficiază și de un pachet complet de sisteme avansate de asistență. Acesta include avertizare la unghi mort, asistent pentru evitarea coliziunilor frontale și avertizare pentru ieșirea în siguranță. În același timp, șoferul va avea la dispoziție Cruise Control inteligent bazat pe navigație, asistent de autostradă și sistem pentru menținerea benzii.
Deocamdată, cei de la KIA nu au anunțat prețurile pentru noul Stonic.