Conferința « Mobilitatea viitorului » a avut loc pe 4 octombrie la Iași. Organizat de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România (CCIFER) și Primăria lași, evenimentul a lansat o dezbatere despre impactul noilor modalități de transport asupra comunității și asupra consumatorilor.
« Vehiculul electric și infrastructura acestuia, carsharingul și carpoolingul, vehiculul autonom, sunt noile realități pe care utilizatorii, companiile și comunitățile trebuie să le ia în calcul încă de acum pentru a avea o strategie urbană durabilă și sustenabilă.
Schimbările nu intervin doar la nivelul vehiculelor, apar noi materiale de construcții, noi combustibili, noi servicii, care transformă felul în care oamenii se deplasează și se organizează. Siguranța, confortul, dar și durabilitatea acestor noi soluții sunt esențiale atât pentru companii cât și pentru actorii publici », a declarat François Coste, președintele CCIFER, în deschiderea conferinței.
Partenerii evenimentului : Groupe Renault, Groupama Asigurări, Holcim și ENGIE au dat exemple de bune practici și de soluții inovante pentru a răspunde acestei noi realități. De asemenea, un studiu privind tendințele mondiale de mobilitate și evoluția serviciilor aferente a fost prezentat de Szabolcs Nemeș, Roland Berger.
În Iași, noile tendințe sunt deja implementate așa cum a demonstrat exemplu dat de dl. Bogdan Pițigoi în intervenția sa : la Iași s-a lansat primul serviciu de car sharing din România cu mașini exclusiv electrice pentru a contribui la descongestionarea traficului din marile orașe și la îmbunătățirea calității aerului pe care îl respirăm.
„Administraţia ieşeană este foarte interesată de tot ceea ce înseamnă implementarea de soluţii, idei, concepte care pot stimula mobilitatea urbană, ducând astfel la o reducere a problemelor şi aglomerărilor din trafic şi la crearea unui mediu ambiental curat. Iaşul este un oraş în plină dezvoltare, cu o reţea stradală care, uneori, este depăşită de imensa încărcătură a autovehiculelor din ce în ce mai multe. Prin urmare, trebuie să găsim soluţii alternative, care să elimine treptat multe dintre incovenientele pe care le avem în ceea ce priveşte suprasaturarea traficului auto”, a declarat primarul Mihai Chirica.
«Vehiculul electric reprezintă viitorul iminent al mobilității. Renault este unul din pionierii mobilității electrice și reprezintă singurul producător cu o gamă completă de vehicule Zero Emission : Twizy, Zoe și Kangoo Z.E. De asemenea, Renault, este liderul pieței europene de vehicule electrice, Zoe fiind cel mai bine vândut model Zero Emission », a declarat Alexandru Vescu, Renault.
Pentru vehiculele tradiționale, « ENGIE România își propune să ofere un produs nou, mai economic și mai prietenos cu mediul decât combustibilii convenționali, care se adresează deopotrivă municipalităților (în principal companiilor de transport public), cât și companiilor posesoare de flote mari pentru care pot fi construite stații dedicate de alimentare cu GNC (Gaz Natural Comprimat) ca și combustibil alternativ pentru flota acestora » a menționat Paul Decuseară, ENGIE.
« Tot mai mulți oameni vor trăi în orașe, iar asigurarea mobilității urbane este esențială. Cu soluțiile inovatoare pe care le oferă Holcim, putem construi străzi fără inundații, clădiri inteligente, independente energetic, într-o infrastructură ce va rezista testul timpului » Alina Surducan, HOLCIM. În plus, Cătălin Răsturnoiu, Orange, a explicat că orașele inteligente sunt orașele care vor folosi soluții integrate de IT&C cu beneficii directe către municipalitate și cetățeni.
CCIFER exprimă o poziție comună a societăților membre și a investitorilor francezi în România în dialogul cu autoritățile publice. O comunitate de afaceri fondată pe savoir-faire-ul francez, CCIFER este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, a companiilor și a României. Camera reunește 500 de companii franceze și române care reprezintă 18 Mld de euro și peste 125000 de locuri de muncă. Companiile membre sunt lideri în mai multe sectoare de activitate care formează economia locală.
Revista AUTOpro a fost partener media al acestui eveniment dedicat viitorului mobilității