Într-un context în care tranziția globală către mobilitatea electrică capătă un ritm tot mai accelerat, constructorul de automobile chinez BYD anunță că a depășit pragul de 13 milioane de autovehicule cu energie nouă (NEV) produse, ceea ce reprezintă un nou record pentru industria auto.
Performanța vine într-un moment în care pe piața globală a vehiculelor electrificate există o competiție acerbă, iar China își consolidează poziția de lider mondial în acest segment.
Modelul aniversar este un Yangwang U7, un model din segmentul de lux

Potrivit informațiilor oficiale, doar în prima jumătate din 2025, BYD (Build Your Dreams) a comercializat la nivel mondial 2.145.954 de unități NEV. Dintre acestea, 470.086 de vehicule, inclusiv autoturisme și pick-up-uri, au fost exportate, ceea ce înseamnă o creștere spectaculoasă de 128,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, semn că marca asiatică se impune tot mai puternic pe piețele internaționale, mai ales în Europa.
Pentru a înțelege cu adevărat ce reprezintă acest progres trebuie subliniat faptul că BYD a avut nevoie de 13 ani pentru a produce primul milion de vehicule NEV. Însă, de atunci, producția a explodat, astfel că, în urmă cu doar opt luni, compania anunța atingerea pragului de 10 milioane de unități, în timp ce în prezent a depășit deja pragul de 13 milioane. Vorbim despre o creștere de trei milioane de vehicule într-un interval mai mic de un an.
Această evoluție reflectă nu doar ambițiile și capacitatea de producție ale companiei, ci și interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții de mobilitate sustenabilă. Și asta, în contextul reglementărilor tot mai stricte privind emisiile de carbon și al politicilor de subvenționare a vehiculelor electrice în numeroase țări.
Vehiculul aniversar este un Yangwang U7, un model din segmentul de lux, sub brandul premium Yangwang, lansat de BYD pentru a concura cu giganți internaționali precum Mercedes-Benz, BMW sau Tesla în segmentul high-end al pieței EV. De la lansarea sa, Yangwang a livrat deja peste 10.000 de unități, semn că strategia de extindere pe segmentul premium a început să dea roade.









Ce înseamnă NEV pentru BYD?
În definiția BYD, „autovehicul cu energie nouă” include atât modelele 100% electrice, cât și modelele hibrid plug-in din gama Super Hybrid, echipate cu tehnologia DM (Dual Mode). Această abordare hibridă a permis companiei chineze să acopere o gamă largă de preferințe ale consumatorilor, în special în țările unde infrastructura de încărcare nu este încă complet dezvoltată.
Expansiunea rapidă a BYD este un semnal clar pentru întreaga industrie auto globală: producătorii chinezi de vehicule electrice devin tot mai competitivi la nivel mondial, nu doar prin prețuri atractive, ci și prin inovație tehnologică, calitate și diversitate a ofertei. Faptul că aproape jumătate de milion de vehicule BYD au fost livrate în afara Chinei în doar șase luni indică o ofensivă globală de proporții, care vizează piețele europene, asiatice, dar și americane, în ciuda tensiunilor comerciale din aceste regiuni.
Pentru a-și menține avantajul competitiv, BYD continuă investițiile masive în infrastructură, cercetare-dezvoltare și diversificarea portofoliului. Compania a anunțat deja planuri pentru noi platforme electrice, baterii mai eficiente, dar și extinderea rețelei sale de producție în afara Chinei, cu fabrici deja operaționale sau în construcție în Europa, America Latină și Asia de Sud-Est.
Totodată, BYD își propune să consolideze poziția brandurilor sale secundare precum Yangwang pentru a atrage și segmentul premium al consumatorilor preocupați de sustenabilitate, dar și de confort și inovație tehnologică.