AUTOpro
Generale Stiri

BMW M va păstra motoarele V8 și cu 6 cilindri în era Euro 7

Divizia BMW M a anunțat oficial că nu va renunța motoarele clasice cu 6 cilindri în linie și cele V8, care vor fi adaptate noilor norme de poluare Euro 7.

Într-un peisaj auto în continuă schimbare, unde electrificarea și reglementările stricte privind emisiile de poluanți pun presiune tot mai mare pe producători, constructorul german va modifica aceste propulsoare astfel încât să respecte noile cerințe fără să sacrifice performanțele pentru care divizia este renumită.

Cum răspunde BMW la noile norme de poluare Euro 7

BMW

Anunțul a fost făcut de Frank van Meel, șeful diviziei BMW M, cu ocazia Festivalului de Viteză de la Goodwood, eveniment emblematic pentru pasionații de performanță și inginerie de vârf care a avut loc recent în Marea Britanie.

Normele Euro 7 vor impune cele mai stricte standarde de până acum în materie de emisii de carbon. Printre cerințe se numără faptul că motoarele trebuie să respecte limitele de emisii timp de cel puțin 10 ani sau 199.560 de kilometri, adică dublu față de cerințele actuale. În acest context, mulți producători aleg să reducă numărul de cilindri, să electrifice gama de modele sau chiar să renunțe complet la dezvoltarea motoarelor termice. Nu și BMW M.

„Provocarea nu a fost atât de mult aceea de a produce un motor care să respecte normele Euro 7, ci aceea de a păstra performanța”, a explicat van Meel.

Adaptarea acestor motoare la noile cerințe nu este lipsită de dificultăți tehnice. Una dintre cele mai mari provocări o reprezintă gestionarea temperaturii, în special în condiții de sarcină mare, caracteristice condusului sportiv.

„În mod normal, dacă ești în situații de înaltă performanță, răcești motorul prin folosirea combustibilului. Cu Euro 7, acest lucru este imposibil, așa că trebuie să cauți căi diferite pentru a evita urcarea în temperatură. Procesul de ardere trebuie îmbunătățit cu privire la acumularea de temperatură și cu privire la răcire, astea sunt provocările. Bineînțeles că poți [reduce] performanțele pentru a evita această creștere de temperatură, dar nu-ți dorești asta – de acolo am pornit. Noul balans de performanță este că vrem să alimentăm Lambda 1, dar nu vrem să pierdem performanță”, a mai precizat van Meel.

Nu vom vedea motoare cu 4 cilindri pe modelele BMW M mari

Într-un moment în care rivali direcți, precum Mercedes-AMG, au ales să echipeze noua generație a modelului C-Class AMG cu motoare în 4 cilindri și cu sistem plug-in hybrid, BMW M rămâne fidel tradiției sale. De altfel, van Meel a exclus ferm posibilitatea ca modelele emblematice precum M5 să primească un motor în 4 cilindri, chiar dacă ar fi asistat electric.

„Nu mi-aș putea imagina să punem un motor cu 4 cilindri într-un BMW M5”, a spus acesta, reafirmând filosofia diviziei în materie de dinamică, cuplu și echilibru al maselor.

Aceste declarații vin într-un moment-cheie pentru viitorul mărcii. BMW M se află într-un proces gradual de electrificare strategică, dar fără a forța eliminarea brutală a motoarelor clasice. Modele precum BMW XM au introdus deja soluții plug-in hybrid de mare putere, iar platformele viitoare vor permite o coexistență între termic și electric, în funcție de segment și cerințele clienților.

Confirmarea păstrării motoarelor V8 și cu 6 cilindri în linie, chiar și în forma adaptată la normele Euro 7, este un mesaj clar adresat pasionaților și puriștilor: performanța autentică rămâne o prioritate pentru BMW M.

Într-un climat industrial dominat de reglementări stricte și transformări tehnologice rapide, BMW M alege să evolueze fără să-și renege ADN-ul. Motoarele termice cu șase sau opt cilindri nu doar că rămân în viață, ci vor fi modernizate și rafinate pentru a face față viitorului. Astfel, pentru fanii mărcii, viitorul nu va însemna doar autonomie electrică și silențiozitate, ci și accelerații brutale, turații înalte și sunetul caracteristic unui motor BMW M adevărat — chiar și în era Euro 7.

Sursa: Autocar

Articole similare

Toyota GR 86 este succesorul lui GT86 – old school, din nou cool

Florin Amariei

Volkswagen va elimina cutia manuală de pe Golf din cauza normelor Euro 7

Mihai Morcovescu

“Opel va rămâne la fel de germanic ca și până acum” – Carlos Tavares

Filip Sîrbu