Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a făcut un anunț care îi va bucura pe șoferii din România. Astfel, printr-o postare pe pagina personală de Facebook, acesta a anunțat că trei dintre autostrăzile din țara noastră vor fi lărgite la trei benzi pe fiecare sens de mers.
Autostrada A1 București-Pitești va fi extinsă pe toată lungimea sa, în timp ce autostrăzile A2 și A3 vor fi lărgite doar pe anumite tronsoane. Documentația de atribuire pentru elaborarea studiilor de fezabilitate a fost trimisă spre validare.
Autostrăzile A2 și A3 vor fi extinse doar pe anumite tronsoane
Compania de Drumuri va lansa în licitație Studiul de Fezabilitate pentru ca autostrăzile București-Pitești și București-Ploiești să fie lărgite la trei benzi pe sens.
Pe A1, lărgirea se va face pe toată lungimea de 109 kilometri, în timp ce pe A3 lucrările vor viza tronsonul Moara Vlăsiei -Dumbrava (intersecție cu A7 Autostrada Moldovei), de la Petricani-Pipera până la Moara Vlăsiei.
Potrivit Hotnews.ro, în momentul de față, doar o porțiune din Autostrada A3 are trei benzi pe sens, și anume pe sectorul cuprins între Centura Capitalei până la Moara Vlăsiei. De asemenea, tronsonul de la Centura Capitalei până în Șoseaua Petricani are și ea câte trei benzi, fără bandă de urgență.
În același timp, pe Autostrada Soarelui A2 extinderea la trei benzi pe fiecare sens de mers se va realiza doar pe sectorul București-Fundulea, care are o lungime de 24 de kilometri.
„A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3”, a anunțat Ionel Scrioșteanu într-o postare făcută pe pagina personală de Facebook.
„Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate,” a mai precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri.