Gigantul tehnologic American își încalcă încă odată propriile tipare de achiziție după deal-ul cu Beats Electronics, investind un miliard de dolari în compania de ride-hailing Didi Chuxing din China. Până acum Apple avea obiceiul de a cumpăra cam odată pe lună o companie mică, de tip start-up, pentru a-și consolida propriile tehnologii sau pentru a scoate de pe piață un viitor potențial rival. În schimb, operatorul de servicii din China este poate cel mai mare rival al Uber iar până de curând era cunoscut drept Didi Kuaidi, după numele celor doi rivali – Didi Dache și Kuaidi Dache – care s-au unit în Februarie 2015 pentru face față amenințării Americanilor ce tocmai intrau pe piața din China.
Didi Chuxing este o companie de tip ride-hailing, ce poate nu are legături direct cu sferele de interes Apple, dar nu trebui să uităm că printre investitorii companiei Chineze se numără și gigantul Tencent Holdings sau compania de e-commerce Alibaba Group, companii cu un business asemănător producătorului faimoaselor iPhone și iPad. Cu operațiuni în 400 de orașe din China și o bază de clienți de 300 millioane de persoane, investiția Apple ar putea fi și una destinată viitorului nu prea îndepărtat. Până la urmă, e foarte posibil să aflăm că în spatele acestei decizii stă și proiectul auto Apple – care ar putea lua forma unui vehicul electric cu capabilități autonome ce ar putea fi utilizat de Didi pentru servicii de tip ride și car sharing.