AUTOpro
Generale Green car Hybrid Industrie PHEV Stiri

APIA: Vânzările de mașini electrice au scăzut în România cu 37% de la începutul anului

Conform datelor prezentate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), vânzările de mașini electrice pe piața din România au scăzut cu 37% de la începutul anului comparativ cu 2023.

În același timp, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6% în primele nouă luni din 2024 față de aceeași perioadă a anului precedent. După evoluția importantă a lunilor anterioare, septembrie vine cu o scădere de 15% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de septembrie 2023 și cu o scădere de 8% față de august 2024.

APIA pune regresul peței auto din România pe seama înjumătățirii programului Rabla

În primele nouă luni din 2024, românii au cumpărat 7.331 de mașini electrice noi, potrivit celor mai noi date publicate de APIA. Potrivit aceluiași raport, vânzările de automobile au scăzut cu 37% prin comparație cu același interval din 2023.

Președintele APIA, Dan Vardie, este de părere că această scădere este una dramatică și este cauzată în primul rând de înjumătățirea programului Rabla. „În primele nouă luni ale anului, înregistrăm o creștere de 6% la înmatriculări, ceea ce este o performanță remarcabilă în contextul a ceea ce se întâmplă în Europa și în lume. La vehiculele comerciale ușoare, creșterea este aproape de 4%, iar la vehiculele comerciale grele avem un salt de 27,5%. În ceea ce privește motorizările electrificate, s-au înmatriculat 27.144 de unități, în creștere cu 5,5% față de aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Dan Vardie (foto sus, dreapta).

Conform datelor publicate de APIA, înmatriculările de mașini echipate cu motoare pe benzină au înregistrat o creștere infimă de doar 1%, atingând 67.789 de unități. În schimb, vânzările de dieseluri au crescut cu 16,8%, ajungând la 17.003 de unități în intervalul 1 ianuarie-30 septembrie.

În ceea ce privește modelele complet electrice, înregistrăm o scădere de 37% în primele nouă luni din 2024, până la 7.331 de unități. Potrivit președintelui APIA, această scădere este cea mai mare din Europa pe acest segment. În același timp, piața plug-in hybrid a crescut cu 13%, până la 4.533 de unități, iar cea de vehicule full hybrid cu 53%, atingând 15.280 de unități.

„Orice soluție care contribuie la reducerea poluării este binevenită. Din păcate, ultimele luni au complicat și mai mult situația, iar înjumătățirea programului Rabla a avut un impact negativ major. Această măsură a fost o lovitură dură, iar efectele sale nu sunt deloc întâmplătoare”, a mai precizat Dan Vardie.

România vs Europa

O analiză comparativă detaliată între România și Europa arată că, în primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 5,8% la nivel național față de doar 1,7% în Europa.

Pe segmentul „full electric”, în țara noastră s-a înregistrat o scădere de 35%, cu 6.800 de unități vândute. În schimb, în Europa, scăderea a fost de 5,5%, cu aproximativ 1,2 milioane de unități înmatriculate.

În segmentul full hybrid, pe piața locală au fost înmatriculate 4.170 de unități în primele nouă luni ale anului, care se traduce printr-o creștere de 14,5%. În Europa s-a raportat o scădere de 1,7%, până la 618.883 de unități.

Sursa: APIA

Articole similare

Peugeot introduce versiuni mild-hybrid pe 3008 și 5008. Acestea vor consuma cu 15% mai puțin combustibil

Mihai Morcovescu

Mercedes-Benz se restructurează! Maybach, Clasa G și AMG, grupate

Florin Amariei

ACEA: În Europa au fost vândute de la începutul anului peste 5,4 milioane de mașini

Mihai Morcovescu