AUTOpro
Generale Industrie Stiri

APIA: Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu peste 8% în noiembrie

Conform celor mai recente date statistice publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), vânzările de autoturisme noi în România au înregistrat o scădere cu peste 8% în noiembrie.

Cu toate acestea, piața auto locală se menține pe un trend ascendent în perioada ianuarie-noiembrie comparativ cu același interval din 2023.

APIA: Vânzările de mașini noi au crescut în 2024 față de 2023

APIA

În luna noiembrie, românii au cumpărat 10.114 automobile noi, ceea ce se traduce printr-o diminuare cu 8,2% față de aceeași lună din 2023, conform datelor furnizate de APIA.

În ciuda acestei scăderi, primele unsprezece luni din 2024 indică o creștere generală a vânzărilor de mașini noi. Astfel, în perioada ianuarie-noiembrie au fost vândute 137.298 de vehicule noi, cu 3,04% mai multe decât în intervalul similar din anul anterior.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total piață) au înregistrat, în luna noiembrie 2024, un volum de 10.114 unități, cu -8.2% mai puțin față de luna similară din 2023, fiind de menționat că pe întreg anul 2024 înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu +2.6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Segmentarea pe clase: În luna noiembrie, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
• Clasa A: -64,9%
• Clasa B: -24,3%
• Clasa C: -0,4%
• Clasa D: -26%
• Clasa E: +94,7%
• Clasa F: -16%
• SUV: +0,7%

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV-urilor este pe prima poziție, cu 50,6% (+0,7%). Pe pozițiile următoare se află Clasa C, cu o cotă de 29,8%, în scădere cu 0,4%, și Clasa B, cu o cotă de 13.1%, în scădere cu 24,3% față de cota deținută în luna noiembrie a anului trecut.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna noiembrie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild-hybrid benzină înregistrează o scădere de 5,4% față de perioada similară din 2023, ajungând la o pondere de 62,5%. În ceea ce privește autoturismele diesel, plus mild-hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 28% și dețin o cotă de 9,5% din total.

Piața automobilelor electrice și hibride a avut evoluții mixte. Astfel, autoturismele electrificate au înregistrat o scădere de 10,2%, realizând o cotă de piață de 26,5. Din acest total, modelele pur electrice înregistrează o scădere semnificativă, de 59%, realizând o cota de piață de 4,9%.

În clasamentul pe mărcilor, piața din România este dominată autoritar de Dacia, care își menține poziția de lider cu 39.937 de vehicule comercializate până la sfârșitul lunii noiembrie. Podiumul este completat de Toyota – 11.978 unități și de Hyundai – 9.569 unități. Până la locul 10, topul se prezintă astfel: Skoda – 9.456 unități, Volkswagen – 8.731 unități, Renault – 8.663 unități, Ford – 5.975 unități, Mercedes-Benz – 4.930 unități, BMW – 4.489 unități și Suzuki – 4.108 unități.

Achizițiile de mașini rulate au înregistrat o creștere ușoară în noiembrie, când au fost înmatriculate 28.680 de vehicule, cu 3,31% comparativ cu aceeași lună din 2023. În cele unsprezece luni scurse de la începutul lui 2024, segmentul a înregistrat o scădere de 2,89% (299.228 unități).

Sursa: APIA

Articole similare

Geely și Baidu pun bazele unei noi companii auto

Florin Amariei

Elvețienii de la Micro au lansat noul Microlino Lite: autonomie de până la 177 km

Mihai Morcovescu

BYD prezintă un nou sistem de propulsie PHEV, care oferă o autonomie de aproape 2.100 km

Mihai Morcovescu