Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a dat publicității datele privind vânzările de mașini noi în Europa în primele două luni din 2023.
Potrivit raportului, înmatriculările de autoturisme noi in Uniunea Europeană au crescut cu 11,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, atingându-se un nivel de 802.763 de unități.
ACEA: Dacia, una dintre cele mai mari creșteri de la începutul anului
Conform raportului ACEA, în UE au fost comercializate în total 1.563.015 unități, în creștere cu 11,4% comparativ cu perioada similară din 2022. În total, în perioada ianuarie-februarie 2023, în Europa (UE, Marea Britanie și statele EFTA) au fost înmatriculate 1.814.048 de mașini.
Producătorul autohton Dacia a înregistrat una dintre cele mai mari creșteri de pe piața continentală cu 46,6%, ajungând la 92.745 de unități. Această valoare este apropiată de cea a companiei-mamă Renault, care a vândut în același interval 93.149 de mașini.
În aceste condiții, Dacia a atins o cotă de piață de 5,1% (la egalitate cu Renault), cu 1,2% mai mult decât în primele două luni din 2022.
Această valoare plasează marca autohtonă pe un mai mult decât onorant loc 7. Cele mai mari vânzări le-au obținut după primele două luni din 2023 cei de la Volkswagen (10,8%). Podiumul este completat de Toyota (7,4%) și Skoda (5,6%).
Top 10 al mărcilor pe piața europeană este completat de Peugeot și Mercedes-Benz, ambele cu câte 5,5%, Audi (5,4%), BMW (5%), Kia (4,7%), Hyundai (4,3%).
În întrecerea grupurilor auto, lider autoritar se menține tot Volkswagen, cu 473.314 de unități. Pe locurile uirmătoare se află Stellantis (323.838 unități), Renault (186.182 unități), Hyundai-Kia (162.835 unități) și Toyota (141.322 unități).