Producătorul italian de mașini de performanță Abarth își redefinește direcția strategică și anunță că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice în Europa.
Informația a fost confirmată de directorul diviziei europene a companiei. Abarth devine din acest moment un brand pur electric.
Abarth va produce exclusiv hot-hatch-uri electrice
Abarth a lansat anul trecut primul său model cu emisii zero, 500e, iar anul acesta pe cel de-al doilea, 600e. În același timp, modelele termice 595 și 695 au fost eliminate din gamă în vară. Acum, după 75 de ani de existență, marca italiană a anunțat că nu va mai lansa în Europa modele echipate cu motoare termice.
Potrivit lui Gaetano Thorel, șeful filialei europene a mărcii, decizia a fost luată din cauza costurilor ridicate atât pentru producător, cât și pentru clienți. Oficialul italian a mai precizat că versiunile hibride nu sunt o opțiune viabilă pentru marcă din cauză că nu respectă identitatea sportivă a brandului.
„Dacă produci un hot-hatch termic care emite 180 g/km și te afli în Italia trebuie să plătești an de an o taxă de drum între 1.000 și 2.000 de euro”, a declarat Thorel pentru publicația Autocar.
Astfel, reprezentanții mărcii sunt convinși că este mai bine să ofere mașini pur electrice. În consecință, italienii vor lansa doar modele de performanță 100% electrice. Deși modelul 500 va primi o versiune hibridă în 2026, aceasta nu va fi actualizată de către divizia de performanță.
Următorul model Abarth va sosi în 2027
În ceea ce privește un eventual model hibrid complet nou, dezvoltat independent de Abarth, Thorel a fost ferm spunând că un astfel de proiect nu face parte din planurile companiei. „Trebuie să rămânem fideli ADN-ului Abarth, iar motorul de pe noul 500 este un micro-hibrid care nu permite extragerea puterii pentru a face un Abarth adevărat, așa că nu ar fi posibil”, a explicat el.
Totodată, Thorel a exclus posibilitatea ca marca pe care o reprezintă să producă propriile mașini, la fel ca rivalul Alpine. El a menționat că filosofia fondatorului companiei, Carlo Abarth, a fost întotdeauna să transforme modele existente în mașini de înaltă performanță, fără a dezvolta mașini complet originale. „ADN-ul Abarth este de acela de a prelua o mașină standard și de a-i îmbunătăți performanțele pentru a o face sportivă, dar și accesibilă. Vrem să rămânem fideli acestei filosofii”, a concluzionat oficialul italian.
După lansarea versiunilor de performanță ale modelelor 500e și 600e, cel de-al treilea EV va fi bazat pe actualul Panda și va fi lansat în 2027. Acesta ar urma să fie poziționat deasupra noului Grande Panda.