AUTOpro
Test drive

Test Drive noul Opel Frontera – Frontera, eroul tău de zi cu zi

Test Drive noul Opel Frontera

Noul Frontera nu este un „come back” la SUV-ul de acum aproape 3 decade. Este un automobil modern cu propulsii diverse, simplu, eficient și flexibil. Este poziționat incredibil și dorește să devină mașina ta de zi cu zi. AUTOpro a testat în Mallorca noul Opel și vă răspunde la toate întrebările…

Dan Vardie, Palma de Mallorca, Spania

După testul în premieră mondială de la AUTOBEST Ultimate Test de la Teesdorf, Austria, am fost în Palma de Mallorca pentru a efectua un test cu ambele propulsii pe drumurile spectaculoase ale insulei iberice. Putem afirma că am parcurs sute de km atât cu versiunea hibrid 48V, cât și cu versiunea pur electrică. Ambele ne-au convins că au argumente remarcabile pentru nevoi diverse.

Cândva Frontera era un SUV cu capabilități off-road deosebite. Acum aproape 3 decade scriam aici în AUTOpro despre ce știe să facă Opel Frontera și cum a devenit iubit prin multe părți ale Europei. Însă numele a dispărut și părea că așa va rămâne pe veci. Însă iată că în 2024, producătorul îl readuce în actualitate. Este plasat dimensional între Mokka și Grandland, „ocupând” locul lui Crossland care „dispare” din ofertă, cel puțin pentru moment… Noul Frontera nu mai este despre capabilități off-road – nu are versiune AWD, cel puțin pe moment și nici nu există vreun plan, după cum ne-au spus oficialii Opel. În schimb, este un SUV 4X2 cu un design atrăgător care se înscrie în look-ul actual al producătorului german.

Deja celebrul „Opel vizor” este prezent și pe Frontera, cu noua siglă care nu este „electrificată” ca la noul Grandland, dar nu mai puțin remarcabilă. Este un model cu soluții istețe, flexibilitate și un foarte bun „best buy car”. De altfel, noul Opel Frontera este în finala competiției „AUTOBEST Best Buy Car of Europe 2025”, unde păstrează o șansă reală la titlu. 

La numai 4,385 m lungime este capabil să ofere al treilea rând de scaune, pentru doar 850 Euro plătiți suplimentar pentru o mașina de 7 locuri. Harald Hamprecht, Vicepreședintele de comunicare Opel, declara pentru AUTOpro că „Opel are experiență la o asemenea configurație încă de pe vremea primei Zafira, care a fost un deschizător de drumuri pentru acest fel de configurație la mașini compacte.” Frontera oferă două motorizări, două versiuni de echipare, Frontera Edition și Frontera GS și două pachete de individualizare, Tech Pack și Comfort Pack.

Interiorul este concentrat pe ce este esențial – la Opel se numește „Detox”! Are stație inovativă pentru smartphone, care mulțumită aplicației proprii intră în conexiune cu infotainment-ul mașinii. Această conexiune poate fi controlată prin butoanele de pe volan, fiind o soluție simplă în care propriul telefon mobil joacă un rol important. Sistemul nu este o premieră în industrie, dar este oricând binevenită o soluție de buget ca aceasta. Pentru cine vrea conectivitate de nivel ridicat, noul Frontera are un „Pure Panel Cockpit” cu două ecrane digitale de 10-inch. Avem încărcare prin inducție a telefonului, conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, patru porturi USB-C – două în față și două pentru bancheta spate, și chiar un port USB-C pentru al treilea rând de scaune (evident, pentru această versiune care va fi lansată anul viitor). Am descoperit un nou volan și scaune inovative „Intelli-Seat”, care oferă o nouă ergonomie a șezutului folosind materiale reciclabile. Numeroasele spații de depozitare au dublură de cauciuc oriunde poate apărea alunecarea obiectelor depozitate și au apărut locuri de depozitare pentru telefonul mobil la îndemână pentru pasagerii din spate. 

Apropo de spații de depozitare, noul Frontera vine cu un portbagaj remarcabil de 460 l, ce poate fi extins la 1600 l. Bancheta spate este rabatabilă 60: 40 și avem chiar și posibilitatea de pune un cort deasupra mașinii, pentru ca poate duce până la 240 kg!

Noi am văzut cum arată în realitate această oportunitate și nu putem decât să îi admirăm pe inginerii Opel pentru idee.

Tot în ideea de a simplifica oferta, sunt și cele 2 propulsii, considerate suficiente de producător. Frontera hybrid 48V vine cu două niveluri de putere pe același propulsor de 1,2 l turbo: 100 CP și 136 CP. Pentru această opțiune a fost dezvoltată o cutie automată dual clutch în 6 trepte cu un motor electric de 28 CP. Viteza maximă atinsă este 180 km/h, respectiv de 190 km/h, cu accelerație la 100 km/h în 11 sec, respectiv în 9 sec. 

Versiunea pur electrică are un propulsor de 113 CP care permite o autonomie WLTP de până la 305 km. Bateria are 44 kWh și poate fi încărcată la 80% în regim fast-charge la 100 kW în 26 min. În regim AC, noul Frontera se poate încărca la 7,4 kW – dotare standard – sau la 11 kW, opțional. Pentru anul viitor, Opel anunță și o versiune cu autonomie extinsă la 400 km. Hamprecht declara pentru AUTOpro că va avea o baterie mai mare pe care AUTOpro o estimează la minim 60 kWh, însă executivul Opel nu a dorit să ne confirme. Cert este că în afară de baterie, mașina este riguros aceeași. Desigur, greutatea mașinii este influențată, astfel că la versiunea actuală care are 1,514 kg, evident cu bateria mai mare vom avea cel puțin 150 kg în plus. Versiunea hybrid este cea mai ușoară coborând la 1,344 kg. Iată că și Opel a înțeles să facă eforturi de inginerie pentru a scădea masa mașinii, o lecție pe care cel mai bine a înțeles-o DACIA. 

La condus, ambele versiuni de propulsie se comportă admirabil. Cu motorul hibrid poți să pleci din parcare în modul EV și de-a lungul traseelor noastre pe insula Mallorca adesea am remarcat că motorul nu funcționa. Producătorul german afirmă că modul EV se regăsește până la 50% din rulatul în oraș. Nu putem demonstra dacă așa este sau nu, dar cu certitudine în multe momente noul Frontera a rulat electric. Interesant este că și atunci când intra propulsorul în funcțiune, era în modul „tăcut”, fără să deranjeze, fără să vibreze, fără zgomote neplăcute. Consumul mediu WLTP este de 5,5 l/ 100 km la puterea de 100 CP și chiar ceva mai bine la versiunea de 136 CP, unde consumul scade la 5,2- 5,3 l/100 km, ceea ce conduce la o emisie de 118 – 120 g CO2 / km. Ceea ce, după normele europene de decarbonizare din 2025, conduce la amendă! 

Dacă nu dorim amendă, avem versiunea EV, care nu emite nici CO2 și nici un fel de emisii poluante. Are un consum electric de 18,2 – 18,5 kWh / 100 km, o valoare ok, însă nefiind neapărat un campion al eficienței energetice. Această versiune de propulsie duce Frontera la o viteză maximă de 140 km/h (limitată electronic) și are o accelerație 0 – 100 km/h în 12,1 sec. În realitate, lucrurile se petrec mult mai bine.

Versiunea EV este agilă și, mulțumită cuplului instantaneu, îți oferă tracțiune atunci când ai nevoie. Direcția este precisă și manevrele din trafic sunt tot timpul la îndemână, fără niciun fel de efort sau griji – valabil la ambele motorizări.

Frontera are un ambient primitor, modern, de calitate. Este confortabilă și are o cabină bine insonorizată și izolată termic. Este o mașină modernă în toate sensurile. Atunci când o conduci, nu ai deloc impresia că ar fi submotorizată dacă ai privi doar teoretic puterile modeste oferite. Pe de altă parte, este bine de reamintit că Frontera se dorește o mașină populară, fără ambiții sportive. 

Însă cea mai spectaculoasă calitate a noului Frontera este poziționarea de preț! Dacă dimensional este mai mare decât Mokka, este cu circa 3000 Euro mai ieftină! În concret, prețurile din România puse la dispoziția AUTOpro de Trust Motors, importatorul oficial, sunt chiar mai bune decât pe alte piețe, inclusiv Germania. Versiunea Edition hibrid 1,2l turbo de 136 CP pleacă de la 22.400 Euro cu TVA inclus, în timp ce Edition GS pleacă de la 25.200 Euro (TVA inclus). Chiar mai spectaculoasă este versiunea EV care pleacă de la 25.500 Euro (TVA inclus)! Dacă este să luăm în calcul ecotichetul de anul acesta, ajungem pentru o Frontera electrică la 20.000 Euro! Este un superpreț pentru o mașină electrică din acest segment! În fine, versiunea electrică GS pleacă de la 28.300 Euro (TVA inclus).

Hamprecht declara pentru AUTOpro că Opel a dorit această poziționare unică în gama sa pentru a oferi un automobil care să fie popular, de folosit zi de zi și în fiecare zi. Executivul german a precizat însă că poziționarea lui Frontera nu va fi replicată de celelalte modele, Opel rămânând o marcă upper premium, așa cum este și Peugeot în constelația Stellantis. 

Cu o asemenea poziționare de preț, cu dotările enumerate, cu abilitățile dinamice remarcabile și cu flexibilitatea oferită de cele două propulsii, Frontera devine o alegere populară, cu adevărat un „erou de fiecare zi” așa cum și-l dorește producătorul. Deloc întâmplător, tot mai mulți jurnaliști auto l-au comparat cu Dacia Duster, adesea numind Frontera „acest Duster al lui Opel”. Chiar dacă noul Duster este mai aplecat spre off-road, abilități care lipsesc cu desăvârșire la Frontera, noul Opel are o versiune EV care la Duster nu există. Deci, comparația este limitată, dar exprimă dorința unor jurnaliști occidentali de a găsi – în sfârșit – un concurent pentru Dacia Duster. Însă dincolo de o comparație directă, noul Frontera este un automobil care se remarcă, iese din pluton și oferă o mare valoare la banii pe care îi cere. Este mai mult decât probabil ca Frontera să cucerească noi frontiere pentru Opel, acolo unde cu actuala gamă nu ar fi putut ajunge!

Articole similare

Premieră națională: Test-drive Opel Grandland – Opel goes Grand!

Mihai Morcovescu

Test drive Cupra Born 58 kWh – Direcție antrenantă

Filip Sîrbu

Test drive cu noul Peugeot 408: Cel mai bun Peugeot produs vreodată? (cu video)

Mihai Morcovescu