Ford vrea să păstreze performanțele lui Fiesta evoluând spre un automobil mic extrem de bine dotat cu tehnologii, confort și dinamică de excepție. Are noi versiuni pentru orice life-style, de la atitudine sportivă și până la un „touch” de lux! Este o „fiesta” a segmentului B european.
Dan Vardie, Valladolid, Spania
Lansat în 1976, modelul Fiesta s-a vândut în peste 17 mil de unități, o cifră din galeria celor mai bine primite modele din istorie. Segmentul B european este unul din cele mai mari și chiar în creștere – 10% anul trecut! De altfel, un unicat printre segmentele „clasice” care mai are creștere- astăzi doar SUV/ Crossover-ele se mai bucură de vremuri bune… Actuala generație Fiesta a fost mereu pe podiumul continentului, urcând de multe ori pe primul loc din segment. Este indiscutabil unul din cele mai importante și de succes modele Ford din Europa.
Fiesta este și un produs global. Actuala generație a fost gândită să poată fi vândută peste tot în lume. A fost introdusă în SUA cu multe inovații de marketing, cu speranța că va cuceri o piață aflată atunci în căutarea downsizing-ului, a mașinilor ce consumă mai puțin și pot rezolva nevoile de mobilitate la fel de bine ca alte mașini mai mari. Au fost chiar numeroase articole în presa americană care acreditau ideea că americanii încep să cumpere mașini mai mici dar foarte bine echipate. Dacă vreți, urmând un patern tipic europenilor. Trecerea la noua generație ne relevă o surpriză de proporții. Noua Fiesta este proiectată doar pentru Europa și câteva alte teritorii dar nu mai este un produs global! Astăzi executivii Ford cu care AUTOpro a stat de vorbă ne-au explicat că americanii nu mai cumpără mașini mici, benzina este ieftină iar cine ajunge la mașini de dimeniunea unui Fiesta are nevoie de un simplu mijloc de transport din punctul A în B. A dispărut complet teoria de dinainte, semn că totul a fost doar o poveste pe care presa americană – liberă, nu-i așa?- a povestit-o servind interesele industriei… Astăzi se dovedește că manipularea este ceva mai dificilă în US…
Însă noua generație Fiesta , chiar și fără să mai fie globală, este un produs redutabil, extrem de bine dotat , cu pretenții de life style. AUTOpro a publicat acum ceva timp, un story exclusiv despre noua filozofie de design Ford și cum interiorul noului Fiesta se înscrie în acest nou trend, devenind primul Ford pe acest nou drum. Tot atunci am descris și noul Fiesta Vignale, expresia luxului pentru un Ford de mici dimensiuni. Acum, la testele din Spania am avut ocazia să descoperim și celelalte două versiuni importante – Titanium și ST Line- fiecare cu propriile detalii de design exterior – vezi , în primul rând, grila specifică- dar și de interior, cu scaune proprii și acente cromatce specifice.
Puteți citi totul despre noua generație Ford Fiesta în numărul 59 al revistei AUTOpro, disponibil pe piață din primele zile ale lunii septembrie.