Dacia Sandero este indiscutabil cel mai de succes model al constructorului autohton, vânzările de pe Bătrânul Continent sunt cum nu se poate mai concludente în acest sens. Având în vedere această desfășurare de forțe, am vrut să prezentăm încă o dată hit-ul momentului, aici într-o versiune Stepway intens accesorizată.
Ajungând la maturitate deplină, Dacia Sandero Stepway se afișează acum în fața noastră cu un facelift mai mult sau mai puțin necesar. Compacta a primit o redesenare a întregii părți frontale , precum și o serie de modificări subtile, prin care s-a aliniat alături de toate celelalte modele Dacia la noua imagine de marcă prezentată simultan.
Într-o culoare exterioară mată, de un verde pe cât de proaspăt în gamă, pe atât de atrăgător pentru privirile tuturor celor din jur, un Sandero Lichen Kaki nu are cum să treacă neobservat. Iar asta este cu atât mai surprinzător când ne referim la o mașină ce este atât de des întâlnită nu doar în țara noastră, ci în mai toată Europa.







Jantele pe 16 inch sunt și ele speciale pentru echiparea Extreme, iar accesoriile de la exterior, precum paravânturile pentru geamurile față, cârligul de remorcare și antena tip rechin, adaugă nu doar practicalitate, ci și un aspect mai robust. Apropo de cârligul de remorcare, pe acesta poate fi montat un suport de biciclete, ce se atașează în doar câteva minute și care încape fără probleme în portbagaj, la nevoie.
În interior, Dacia Sandero Stepway a primit acele mici intervenții ce au atins întreaga gamă odată cu introducerea noii linii de design. Vedem că pe volan nu mai este sigla producătorului, ci stă scrisă întreaga denumire. Detalii în culoarea Copper Brown sunt așezate ici-colo pentru o imagine mai specială, iar accesorii precum suportul de telefon mobil, perdelele de la geamurile spate și lunetă și cotiera centrală față, își aduc și ele contribuția la o utilitate mai accentuată.







Spațiul din mașină este demn de clasa superioară, se apropie de segmentul C, la fel și volumul portbagajului. Acestea nu sunt însă atribute individuale ale modelului de față, dar merită menționate de fiecare dată când luăm contact cu Dacia Sandero, întrucât sunt atuuri de necontestat.
Dacă vorbim despre ambianță, despre calitatea de fabricație, anume de materiale și finisări, atunci nu putem ascunde faptul că Dacia nu poate face minuni. Prețul așezat prin care marca românească și-a cucerit atâtea milioane de clienți nu poate introduce în ecuație nimic în plus față de ceea ce este esențial. Cumva normal și în total acord cu promisiunile producătorului cu origini la Mioveni.
Accesoriile de pe Dacia Sandero Stepway de test:












În schimb, ca ținută de drum, Dacia Sandero Stepway se poate pune lângă orice alt competitor din clasa unde concurează. Cu gardă la sol ce-ți permite să abordezi și trasee de off road ușor, mașina nu se sperie nici de momentele în care este condusă mai tare pe un traseu asfaltat și plin de curbe. Asta nu înseamnă că este în vreun fel dinamică, dar nici nu produce mișcări violente ale caroseriei dacă nu forțezi nota fără sens.



Balansul și oscilațiile caroseriei sunt normale la o astfel de suspensie, anume la una ce a fost dezvoltată în special pentru confort. Iar confortul este excelent, mai nimic nu perturbă pasagerii, care nici de un zgomot prea pregnant nu se pot văita, decât poate la viteze ceva mai mari decât cele legale pe autostradă.
Motorizarea cu care a venit mașina de test este cea clasică în gama Sandero. Vorbim despre acel agregat de 1 litru, cu 3 cilindri în linie și care beneficiază de supraalimentare prin turbosuflantă. Aici este versiunea TCe 110 ce produce o putere maximă de 110 CP și 200 Nm. În varianta cu alimentare bi-combustibil – benzină + GPL, același motor adaptat se oprește la 100 CP și 170 Nm. Mai există versiunea cu transmisie automată de tip CVT, care dezvoltă 90 CP și 142 Nm.


Revenim la cea de față și trebuie spus că mașina nu se simte niciodată submotorizată, nici cu 4 pasageri adulți și chiar ceva bagaje în portbagaj. Sigur că nu poate fi vorba despre pretenții sportive în astfel de circumstanțe, dar dacă înțelegi ce-ți poate oferi un astfel de Sandero Stepway atunci nu ai de ce să fii dezamăgit. Mai ales că în mai toate condițiile de rulare, Sandero Stepway TCe 110 nu atacă decisiv combustibilul din rezervor. Ce înseamnă asta mai exact? Că poți prinde fără mari eforturi un consum extraurban în jurul a 5 l/100 km, iar în localitate, în funcție de trafic și de cum îți dorești să pleci din intersecții sau de la alte opriri, poți să te alegi cu un consum mediu între 6 și 8, maxim 9 l/100 km.


Prețurile pentru Dacia Sandero Stepway pleacă de la circa 15.000 EUR cu TVA fără a fi luate în considerare reduceri, oferte sau aplicări de vouchere Rabla. Pentru o versiune Extreme și cu motorizarea TCe 110 trebuie să urci pe la 18.000 EUR cu TVA, iar asta fără să adaugi echipamente opționale sau accesorii. Altfel, este drept că te poți apropia și poate chiar depăși pragul psihologic de 20.000 EUR. Mai este atunci o opțiune viabilă o Dacia Sandero Stepway? Cu siguranță da, fiindcă vorbim fără doar și poate despre o mașină modernă și perfect adaptată vremurilor actuale, o mașină economică și care îți oferă, în același timp, nu doar esențialul, ci mai mult de atât.