AUTOpro
Romania my love Test drive

Opel Insignia 2.0 CDTI – O voce matură

Opel Insignia rămâne unul dintre cele mai abordabile modele din segmentul mediu și, chiar dacă se află pe final de carieră, poate face față unei comparații cu nou-lansatele modele ale concurenței.

 

Opel Insignia este un model matur din toate punctele de vedere, fiind o apariție plăcută încă de la lansare. Design-ul modelului de clasă medie a rupt stilul clasic promovat de Vectra, formele fluide fiind și astăzi un magnet pentru privire, iar faceliftul prin care a trecut acum ceva vreme i-a adus un plus de prospețime, blocurile optice modificate, grila radiatorului de dimensiuni mai mari și interiorul mai simplu și mai ergonomic fiind principalele modificări vizibile.

Mai puțin vizibile sunt modificările de ordin tehnic, și aici ne referim inclusiv la gama de motorizări actualizată. Propulsoarele diesel erau oarecum învechite, astfel că Opel a adus în scenă o nouă gamă, de la 1.3 litri pentru noul Corsa, la 2 litri pentru Insignia și Astra. Sub capota Insigniei, cei doi litri livrează 170 CP la 3750 rpm și un cuplu de 400 Nm la 1750 rpm, fiind acum mai aproape de ceea ce oferă concurența, atât din punct de vedere al performanțelor, cât și al rafinamentului sau eficienței. Inginerii au reușit să obțină sporirea eficienței reproiectând camera de combustie, optimizând orificiile de admisie și folosind un nou sistem de injecție cu o presiune de 2000 bari. Nici turbina cu geometrie variabilă nu a rămas nemodificată, beneficiind acum de un dispozitiv de acționare electric, ce permite o amplificare cu 20% mai rapidă.

La drum, imediat se observă eforturile pe care Opel le-a depus pentru reducerea zgomotului care ajunge în habitaclu, fiind acum destul de silențioasă pentru a nu te deranja, indiferent cât de mult urci în ture, lucru ce nu se putea afirma despre varianta pre-facelift, indiferent de varianta de motorizare diesel aleasă. Tracțiunea 4×4 cu care era dotat automobilul de test aduce un plus de siguranță la abordarea mai sportivă a virajelor, dar încă se simte comportamentul subvirator și își face apariția și ruliul. Direcția a fost recalibrată, fiind acum mai precisă și chiar și feedback-ul fiind acum mai bun.

Pe lângă rafinamentul crescut, noul 2.0 CDTI al lui Opel oferă și un consum real foarte bun. În regim de autostradă, la o viteză stabilizată la 130 km/h, consumul nu depășește 6,3 litri/100 km, iar în regim urban am reușit fără prea mari eforturi să menținem media sub 8,5 litri.

În interior, pasul înainte este important și vizibil, primul lucru pe care îl observi este calitatea crescută a materialelor, plus ergonomia clar îmbunătățită, varianta pre-facelift având o consolă mult prea încărcată. Consola centrală este dominată de un display de 8 inchi pe care sunt afișate diverse informații, de la cele ale sistemului de navigație, la cele ale sistemului infotainment. Ceea ce deranjează însă este controlul touch pentru comenzile climatizării, care nu funcționează întotdeauna așa cum ți-ai dori și de multe ori trebuie să insiști serios pentru a ajunge la setarea dorită. Planșa de bord a fost și ea revizuită, fiind un mix de indicatoare analogice combinate cu un display central de dimensiuni mari pe care sunt afișate viteza de deplasare și datele computerului de bord, Insignia simțindu-se acum ca un automobil modern, suficient pentru o familie completă.

Articole similare

DS3 Crossback E-tense – lux electrificat

Alex Barbu

Primul drive test cu Tesla Model X în România

administrator_autopromag

Lamborghini Urus a fost lansat oficial în România

Filip Sîrbu

Leave a Comment