Potrivit celor mai noi informații care circulă în industrie, gigantul tehnologic chinez Xiaomi ar fi finalizat construcția primului său prototip de vehicul electric. Dacă totul decurge conform planurilor, acesta ar urma să fie lansat în cursul anului 2024.
De altfel, testarea acestor sisteme a început de ceva vreme, pentru acest proces fiind utilizate 144 de prototipuri autonome în toată China. Între acestea se numără modele precum BMW Seria 5 și BYD Han, care sunt echipate cu senzori Lidar.
Xiaomi testează 140 de mașini autonome în China
Xiaomi lucrează de ceva timp la un automobil cu emisii zero și un nou raport din China sugerează că prototipul a fost finalizat pe 28 septembrie, însă nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informația.
Compania chineză a alocat 10 miliarde de dolari în planurile de a se impune ca un important jucător pe segmentul vehiculelor electrice.
În prezent, peste 1.000 de oameni lucrează la acest proiect, iar Xiaomi a anunțat că intenționează să demareze în curând construcția unei fabrici la Beijing, care va avea o capacitate de producție de 300.000 de vehicule anual. Unitatea de producție va fi ridicată în două etape. Într-o primă fază, capacitatea anuală va fi de 150.000 de unități.
Fondatorul și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a confirmat recent că viitorul vehicul electric de serie va dispune de tehnologii avansate de conducere autonomă.
Compania testează în clipa de față 144 de prototipuri autonome în toată China, între acestea regăsindu-se modele precum BMW Seria 5 și BYD Han. Acestea sunt echipate cu senzori Lidar pentru conducere autonomă.
Xiaomi a debutat în 2016 pe piața automobilelor electrice
Primul vehicul electric produs de gigantul tehnologic chinez va fi după toate probabilitățile un sedan, care ar putea fi oferit în două configurații.
Primul dintre acestea ar putea folosi o platformă de 400 de volți, în timp ce vârful de gamă va folosi o arhitectură de 800 de volți. Ambele versiuni vor fi alimentate de baterii de ultimă generație, fie una de tip Blade de la BYD, fie una Kirin furnizată de compania CATL.
Compania chineză producătoare de echipamente electronice Xiaomi a lansat în 2016 primul său vehicul electric. Acesta era o trotinetă similară cu cele cu care majoritatea dintre noi ne jucam în copilărie și purta denumirea de Xiaomi M365 sau Mi Electric Scooter.
În luna august a anului curent, Lei Jun spunea că intrarea Xiaomi pe piața vehiculelor electrice „este o alegere forțată” și este determinată de fuziunea dintre industria auto și cea a produselor electronice de consum.
„Xiaomi are zeci de milioane de clienți în China și, atâta timp cât 1% dintre aceștia sunt dispuși să ne dea o șansă, afacerea auto a Xiaomi ar putea avea un început fantastic”, spune Lei Jun în cartea sa recent lansată.