AUTOpro
Industrie Stiri

Tesla poate cumpăra Mercedes?

Producătorul de mașini electrice Tesla valorează 540 miliarde de dolari în ciuda unei cote de piață globală de 0,8%. Acest lucru reprezintă o oportunitate pentru șeful Elon Musk de a utiliza stocul hyped-up al companiei pentru a fuziona cu o afacere cu istoric, la fel cum a făcut AOL cu titanul media Time Warner  în urmă cu 20 de ani, iar producătorul auto Mercedes-Benz, Daimler, este cel mai potrivit.

Potrivit Reuters, previziunile analiștilor de la J&P Morgan în ceea ce privește vânzările de automobile Tesla în 2021, se pare că acestea au scăzut cu aproape o cincime față de august 2018, perioada în care au înregistrat cele mai bune cifre. Cu toate acestea, acțiunile companiei au crescut de aproape șapte ori doar anul acesta, fiind stimulată și de adăugarea sa la indicele S&P 500.

Deși produce doar aproximativ 500.000 de vehicule anual, compania lui Musk valorează mai mult decât următorii patru cei mai valoroși producători de autovehicule la nivel mondial, precum Toyota și Volkswagen, care au fabricat peste 10 milioane de automobile în 2019.

În ceea ce priveste posibilitatea achiziționării unei alte companii auto, Musk însuși pare deschis ideii unei înțelegeri cu un alt producător de automobile. Baza de clienți aspirațională existentă a Tesla s-ar potrivi cel mai bine unei mărci de lux, dar una cu o strategie de vehicule electrice de joasă tensiune i-ar putea permite lui Musk să aducă un plus companiei  sale.

Rivalii americani Ford și General Motors nu prea se potrivesc criteriului anterior. Între timp, VW este all-in în ceea ce privește vehiculele electrice. BMW ar putea fi cel mai evident omolog al Tesla cu combustibili fosili, dar faptul că este o afacere de familie exclude probabil o preluare.

Istoria arată dificultatea de a cumpăra orice mare companie japoneză, în timp ce un producător de supercaruri precum Lamborghini, pe care VW îl poate vinde în curând, ar fi prea de nișă. Un nume rămas este Daimler, cel mai vândut producător de automobile de lux din lume, ale cărui acțiuni au urmărit indicele de referință STOXX Europe 600 Auto în ultimii 5 ani și care are o valoare de  74 de miliarde de dolari.

Abordarea unei afaceri care se ocupă în mare măsură de vehicule cu motoare cu combustie ar scădea acreditările EV ale jocului pur electric al Tesla, iar Musk ar trebui să se lupte cu constrângerile unei structuri de guvernanță germane. Dar achiziționarea Daimler ar putea crește de patru ori producția globală a mașinilor Tesla, iar istoricul grupului german în Europa și China, cele mai mari două piețe de vehicule cu baterii, ar consolida ofensiva electrică a lui Musk.

Articole similare

De astăzi începe programul Rabla Clasic

Robert Stan

LEVC TX – sigur pentru pasageri pe timp de pandemie

Autopromag

Volkswagen, detronat la vânzări de Stellantis în Europa

Florin Amariei

Leave a Comment