AUTOpro
Prezentari Stiri

Lamborghini SC20 – unicitate și sportivitate

Lamborghini Squadra Corse a prezentat SC20, un roadster unicat, omologat pentru uzul rutier. Este al doilea unicat realizat de departamentul de motorsport și proiectat de Centro Stile din Sant’Agata Bolognese: mașina a fost creată după dorințele clientului, care a fost implicat în proiect încă de la primele desene ale designerilor Lamborghini.

Scopul comun a fost acela de a construi un vehicul unic, cu design și performanțe extreme, capabil să combine soluții aerodinamice împrumutate de la bolizii Lamborghini de curse, încorporând linii fără precedent și detalii exclusive. „La doi ani după SC18 Alston, SC20 a fost o provocare nouă, interesantă. Principalele surse de inspirație au fost Diablo VT Roadster, Aventador J, Veneno Roadster și Concept S, iar rezultatul este o combinație dramatică de creativitate și atitudine de curse,” a declarat Mitja Borkert, Head of Design Lamborghini Centro Stile.

 

Caroseria din fibră de carbon a fost șlefuită și tăiată manual de către inginerii Lamborghini pentru a oferi un flux de aer optim atât pentru performanțe, cât și pentru pasageri, asigurând o conducere confortabilă în aer liber chiar și la viteze mari.

Separatorul frontal pronunțat este încadrat de două aripioare și prizele de aer de pe capota frontală sunt inspirate de cele ale Huracán GT3 EVO, în timp ce părțile laterale ale caroseriei reflectă soluțiile adoptate pe Essenza SCV12. Partea din spate este acoperită de o aripă mare din fibră de carbon care poate fi setată în trei poziții diferite: apăsare scăzută, medie și mare.

Lamborghini SC20 prezintă detalii exclusive începând de la culorile caroseriei pe o bază Bianco Fu (albă), creată pentru client, pe care se evidențiază livrea Blu Cepheus (albastru). Aceeași nuanță se găsește în interior, alternând cu Nero Cosmus (negru) și Bianco Leda (alb).

Cel mai semnificativ element al habitaclului sunt inserțiile din fibră de carbon de pe bord, peretele din spate, panourile ușilor, consola centrală și ornamentele volanului. Fibra de carbon este utilizată și pentru cochiliile scaunelor tapițate în piele Alcantara. Mânerele ușilor, pe de altă parte, sunt prelucrate din aluminiu solid. În cele din urmă, orificiile de aerisire sunt create folosind tehnologia de imprimare 3D la fabrica Sant’Agata Bolognese.

Maurizio Reggiani, director tehnic al Automobili Lamborghini, a declarat: „SC20 este o combinație de inginerie sofisticată, măiestrie italiană, sportivitate și design avansat. Este, de asemenea, un exemplu de aplicare a motorului nostru V12 și a fibrelor de carbon pe un vehicul compet deschis, care poartă în mod inconfundabil ADN-ul Lamborghini.”

Motorul său se bazează pe modelul de vârf V12 al lui Lamborghini: propulsor aspirat 6.498 cmc cu doisprezece cilindri, care oferă 770 CV la 8.500 rpm și dezvoltă un cuplu motor de 720 Nm la 6.750 rpm. Este gestionat prin intermediul cutiei de viteze Independent Shifting Rod (ISR), cu șapte trepte.

Puterea este descătușată cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală cu diferențial electronic central, iar anvelopele Pirelli PZero Corsa sunt montate pe jante din aluminiu cu o singură piuliță, 20 inch în față și 21 inch în spate.

Giorgio Sanna, șeful Lamborghini Motorsport, a comentat: „SC20 este încă un exercițiu tehnic și de stil care asociază experiența Squadra Corse cu designul Lamborghini, interpretat magistral de Centro Stile pe baza dorințelor clientului, care a fost punctul central al proiectului în timpul întregului proces de dezvoltare și construcție al vehiculului. ”

Articole similare

Audi își propune să vândă un milion de mașini în China

Andrada Arsenie

Mille Miglia Lab One – o provocare mecanică

Autopromag

Viitoarea generație BMW Seria 1 va avea tracțiune față

Dragos Baltateanu

Leave a Comment